LähiTapiola Kaakkois-Suomen digitaalisten palveluiden käytön tutkimus- ja kehittämissuunnitelma
Neuvonen, Teija (2025)
Neuvonen, Teija
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503244840
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503244840
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää LähiTapiola Kaakkois-Suomen digitaalisten palveluiden käyttöä. Miten edistetään LähiTapiola Kaakkois-Suomen asiakkaiden digitaalisten palveluiden käyttämistä? Missä asioissa asiakkaat käyttävät digitaalisia palveluita? Ja selvittää missä asioissa käytetään mieluummin toisia asiointikanavia. Tutkimus tehtiin puhelinhaastatteluna Kaakkois-Suomen alueen asiakkaista koostuvalla otannalla. Asiakkaat käyttävät digitaalisia palveluita nopeissa ja rutiininomaisissa asioissa, vastaavasti taas monimutkaisemmissa isommissa vakuutusasioissa halutaan suosia muita palvelukanavia esim. toimistoasiointia tai puhelinta. Asiakaskokemuksen ja kannattavuuden kannalta on tärkeää, että vakuutusalan yritykseltä löytyy toimivat monikanavaiset palvelut, joissa on helppo asioida. Palveluiden kehittämisessä on hyvä keskittyä viestintään ja markkinointiin digitaalisista palveluista sekä teknisten ominaisuuksien jatkuvaan parantamiseen ja henkilökunnan osaamiseen.