Markkinointisuunnitelma kodin pienkorjaus- ja apu R. Varilalle : markkinointityökalujen soveltaminen pienyrityksen toimintakentällä
Kämäräinen, Julia (2025)
Kämäräinen, Julia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503265040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503265040
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma rakennus- ja kiinteistöalan kohdeyritykselle. Aiheen pohjustamista varten työssä käytiin läpi markkinoinnin teoriaa sekä yleisesti markkinointisuunnitelmissa käytettyjä työkaluja ja metodeja.
Toisessa luvussa käsitellään sitä, mitä markkinointi on sekä erilaisia markkinointityyppejä. Kolmannessa luvussa syvennytään markkinointisuunnitelman sisältöön. Näissä luvuissa käydään läpi myös käytännön osuudessa hyödynnettyjä markkinoinnin työkaluja: 4P-mallia, SWOT-analyysia sekä asiakasanalyysia. Neljännessä luvussa käsitellään kohdeyritystä sekä käydään läpi markkinointisuunnitelman toteuttamisprosessia.
Opinnäytetyön konkreettisena tuloksena oli Excel-laskentataulukkoon toteutettu markkinointisuunnitelma, jota yrittäjä pystyy tulevaisuudessa hyödyntämään markkinointisuunnitteluun.
Toisessa luvussa käsitellään sitä, mitä markkinointi on sekä erilaisia markkinointityyppejä. Kolmannessa luvussa syvennytään markkinointisuunnitelman sisältöön. Näissä luvuissa käydään läpi myös käytännön osuudessa hyödynnettyjä markkinoinnin työkaluja: 4P-mallia, SWOT-analyysia sekä asiakasanalyysia. Neljännessä luvussa käsitellään kohdeyritystä sekä käydään läpi markkinointisuunnitelman toteuttamisprosessia.
Opinnäytetyön konkreettisena tuloksena oli Excel-laskentataulukkoon toteutettu markkinointisuunnitelma, jota yrittäjä pystyy tulevaisuudessa hyödyntämään markkinointisuunnitteluun.