Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointi pienessä yrityksessä Case: Eazybreak Oy

Kangasmaa, Niko; Tonttila, Tommi (2015)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Kangasmaa_Tonttila.pdf (1.610Mt)
Lataukset: 


Kangasmaa, Niko
Tonttila, Tommi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503163237
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia, miten digitaalista markkinointia voidaan hyödyntää pienen yrityksen tunnettuuden parantamiseksi. Tavoitteena oli muodostaa digitaalisen markkinoinnin strategia Eazybreak Oy:lle sekä suunnitella yrityksen www-sivuston uudistus. Eazybreak Oy on vuonna 2009 perustettu yritys, joka tarjoaa yritysasiakkaille työsuhde-etujen hallintaan web-palvelun sekä maksamiseen mobiilisovelluksen. Eazybreak oli tehnyt hieman digitaalista markkinointia sosiaalisessa mediassa sekä uutiskirjeellä, mutta enimmäkseen toiminta oli suunnittelematonta. Suurimmiksi haasteiksi koettiin ajan ja asiantuntemuksen puute.

Opinnäytetyö tehtiin kehittämistutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin kirjallisuuskatsauksella sekä teemahaastattelulla, jossa haastateltiin Eazybreakin toimitusjohtaja Känsälää. Lisäksi aineistoa kerättiin Eazybreakin ja sen kilpailijoiden www-sivuilta ja sosiaalisen median profiileista sekä Google-hauilla.

Digitaalisen markkinointistrategian aluksi tehtiin kvalitatiivinen kilpailija-analyysi. Kilpailija-analyysissä tutkittiin Eazybreakin ja sen neljän suurimman kilpailijan toimintaa sosiaalisessa mediassa, näkyvyyttä hakukoneissa sekä www-sivujen laadukkuutta. Kilpailija-analyysin perusteella Eazybreakillä on parannettavaa etenkin sosiaalisten medioiden käytössä sekä hakukonenäkyvyydessä. Kilpailija-analyysin sekä Eazybreakin nykytila-analyysin perusteella kehitettiin digitaalisen markkinoinnin strategia. Strategiassa hyödynnettiin sosiaalisista medioista Facebookia ja Twitteriä, hakukonemarkkinointia ja markkinointia www-sivuilla. Lisäksi kehitettiin suunnitelma markkinoinnin mittaamiseksi ja analysoimiseksi. Www-sivusto suunniteltiin helppokäyttöiseksi ja nykyaikaiseksi sekä hakukoneoptimoitiin. Näin varmistettiin, että Eazybreak on löydettävissä ja sivusto on miellyttävä.

Digitaalisen markkinoinnin tavoitteena on alussa kasvattaa seuraajien sekä verkkovierailijoiden määriä. Pitkällä aikavälillä näiden henkilöiden avulla kasvatetaan myös myynnin määrää. Seuraajia hankitaan julkaisemalla heille arvokasta sisältöä sosiaalisessa mediassa useasti viikossa sekä olemalla läsnä keskusteluissa. Edistymistä analysoidaan jatkuvasti, jotta huomataan muutokset nopeasti ja löydetään tehokkaimmat markkinointikeinot. Verkkovierailijoiden määrän kasvattamiseksi aloitetaan Google-mainonta sekä optimoidaan uudistettu www-sivusto hakukoneita varten.

Tutkimuksessa todettiin digitaalisen markkinoinnin olevan vähäistä ja haastavaa Eazybreakin alalla. Eazybreakille on todella tärkeää toimia jatkossa tutkimuksessa kehitetyn strategian mukaan, sillä digitaalista kanavista löytyy yhä useampi asiakas. Asiakkaiden digitaalisten kanavien käyttöä on syytä tutkia jatkossa tarkemmin digitaalisen markkinoinnin jatkuvan muutoksen vuoksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste