Työvaihekuittaukset osana laadun parantamista
Simi, Johanna (2007)
Simi, Johanna
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504166707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504166707
Tiivistelmä
Menestyäkseen nykyaikaisen yrityksen on pystyttävä tarjoamaan asiakkaille laadukkaita tuotteita. Laadukkaan tuotteen aikaansaamiseksi on toiminnan oltava laadukasta. Laatua on oikeiden asioiden tekeminen ja jatkuva toimintojen kehittäminen. Työn teoriaosuudessa tarkastellaan laatuajattelua ja laatukustannuksia sekä jatkuvan parantamisen menetelmää ja lisäksi käsitellaan tuotannonohjauksen teoriaa.
Opinnäytetyössä keskityttiin työvaihekuittauksissa ilmeneviin ongelmiin ja niiden ratkaisemiseen. Tavoitteena oli kartoittaa nämä ongelmakohdat ja pyrkiä löytämään niihin ratkaisut, jotta kuittausvirheitä tapahtuisi mahdollisimman vähän. Kehittämistutkimuksen mukaisesti työ tehtiin yhteistyössä yrityksen henkilöstön kanssa. Kuittausvirheet kartoitettiin ja korjaavien toimenpiteiden avulla niiden määrä saatiin vähenemään.
Opinnäytetyössä keskityttiin työvaihekuittauksissa ilmeneviin ongelmiin ja niiden ratkaisemiseen. Tavoitteena oli kartoittaa nämä ongelmakohdat ja pyrkiä löytämään niihin ratkaisut, jotta kuittausvirheitä tapahtuisi mahdollisimman vähän. Kehittämistutkimuksen mukaisesti työ tehtiin yhteistyössä yrityksen henkilöstön kanssa. Kuittausvirheet kartoitettiin ja korjaavien toimenpiteiden avulla niiden määrä saatiin vähenemään.