Sosiaalisen median markkinointipalveluntarjoajan liiketoimintasuunnitelma
Suomalainen, Jami (2025)
Suomalainen, Jami
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504166699
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504166699
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä luotiin aloittelevan sosiaalisen median markkinapalveluntarjoajan liiketoimintasuunnitelma. Liiketoimintasuunnitelma auttaa aloittavaa yrittäjää käynnistämään liiketoiminnan parhaalla mahdollisella tavalla. Luotu liiketoimintasuunnitelma sisältää muun muassa SWOT-, asiakas- ja kilpailija-analyysit. Asiakasanalyysi toteutettiin kyselytutkimuksena.
Liiketoimintasuunnitelman pohjana käytettiin laajasti kirjallisuutta, internetlähteitä ja oppaita. Teoreettinen viitekehys sisältää luvut yrittäjyydestä, liiketoimintasuunnitelmasta ja sosiaalisesta mediasta.
Työn valmiina tuloksena saatiin liiketoimintasuunnitelma, joka tukee niin aloittavaa yrittäjää kuin kertoo aloitettavan liiketoiminnan mahdollisuuksista onnistua. Valmis liiketoimintasuunnitelma auttaa yrittäjää etenemään suunnitelmallisesti yrityksen perustamisessa ja tulevissa vaiheissa.
Liiketoimintasuunnitelman pohjana käytettiin laajasti kirjallisuutta, internetlähteitä ja oppaita. Teoreettinen viitekehys sisältää luvut yrittäjyydestä, liiketoimintasuunnitelmasta ja sosiaalisesta mediasta.
Työn valmiina tuloksena saatiin liiketoimintasuunnitelma, joka tukee niin aloittavaa yrittäjää kuin kertoo aloitettavan liiketoiminnan mahdollisuuksista onnistua. Valmis liiketoimintasuunnitelma auttaa yrittäjää etenemään suunnitelmallisesti yrityksen perustamisessa ja tulevissa vaiheissa.