Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Factors influencing customer behaviour in the adoption of digital banking services in Finland

Nguyen, Anh Ph (2025)

 
Avaa tiedosto
Nguyen_Anh Ph.pdf (1.688Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Nguyen, Anh Ph
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504176895
Tiivistelmä
Banking services are evolving because of modern banking techniques that depend more and more on digital banking. This study examines at how customers adopt digital banking in Finland. Using Use of Technology and Technology Acceptance Model and the Unified Theory of Acceptance to examines key determinants like ease of use, usefulness, trust, perceived security, and customer experience using technology adoption frameworks. The research additionally explores the way demographic variables including age, gender, and education affect adoption habits.

The thesis makes use of both primary and secondary material and is based on a deductive research methodology. The theoretical framework is based on well-known theories of consumer behaviours and technological adoption. To contribute a thorough analysis of the adoption of digital banking, the research also looks at consumer trust frameworks and service quality models.

The research part of the thesis combines quantitative and qualitative research to collect primary data for the study using an online survey. In this section, the author analyses the data collected and respond to the study questions. The findings respond to and support the theoretical framework, as well as give insight into the elements affecting consumer behavior in the uptake of digital banking services and how organizations may capitalize on the various situations that surround digital banking services.

The author chose the thesis topic based on their academic background and involve understanding customer behaviour, particularly in the context of banking industry's digital transition.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste