Joiku Porin asiakastyytyväisyystutkimus
Vanhanen, Vilma (2025)
Vanhanen, Vilma
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504227165
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504227165
Tiivistelmä
Työn toimeksiantajana toimi Porissa sijaitseva kauneushoitola Joiku Pori. Joiku on Porin keskustassa sijaitseva Lapin tunnelmaa mukaileva kauneushoitola. Yritys on ollut toiminnassa vuodesta 2020 lähtien.
Työn tarkoituksena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus Joikulle. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat olivat Joikun palveluihin, tunnelmaan ja asiakaspalveluun sekä miten toimintaa voisi kehittää. Asiakastyytyväisyyttä ei ole ennen mitattu yrityksessä, joten tutkimus oli siitä syystä ajankohtainen.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Aineisto kerättiin anonyymisti sähköisen kyselylomakkeen avulla helmikuussa 2025. Tutkimuksen otanta rajattiin asiakkaisiin, jotka olivat käyttäneet Joikun palveluita 1.1.2024-23.2.2025 välisenä aikana. Tutkimukseen osallistui 176 henkilöä.
Tutkimuksen tulosten perusteella voitiin todeta, että asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä Joikun palveluihin ja asiakaspalveluun. Tutkimuksessa kuitenkin selvisi, että Joikun tunnelmaa voisi kehittää parantamalla hoitohuoneiden akustiikkaa, jotta viereisen huoneen äänet eivät häiritsisi asiakkaiden rentoutumista.
Työn tarkoituksena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus Joikulle. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat olivat Joikun palveluihin, tunnelmaan ja asiakaspalveluun sekä miten toimintaa voisi kehittää. Asiakastyytyväisyyttä ei ole ennen mitattu yrityksessä, joten tutkimus oli siitä syystä ajankohtainen.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Aineisto kerättiin anonyymisti sähköisen kyselylomakkeen avulla helmikuussa 2025. Tutkimuksen otanta rajattiin asiakkaisiin, jotka olivat käyttäneet Joikun palveluita 1.1.2024-23.2.2025 välisenä aikana. Tutkimukseen osallistui 176 henkilöä.
Tutkimuksen tulosten perusteella voitiin todeta, että asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä Joikun palveluihin ja asiakaspalveluun. Tutkimuksessa kuitenkin selvisi, että Joikun tunnelmaa voisi kehittää parantamalla hoitohuoneiden akustiikkaa, jotta viereisen huoneen äänet eivät häiritsisi asiakkaiden rentoutumista.