Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kaapista kiertoon : kannustava ja kannattava second hand -toiminta vaatetusalan yrityksessä

Grahn, Tuulia (2025)

 
Avaa tiedosto
Grahn_Tuulia.pdf (2.953Mt)
Lataukset: 


Grahn, Tuulia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505018557
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kehitettiin prosessisuunnitelma vaatetusalan yrityksen tuotteiden uudelleenmyyntitoimintaan. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Naisten Pukutehdas Oy:lle. Tavoitteena oli kehittää palvelumuotoilun keinoin taloudellisesti kannattavaa ja kuluttajia käyttämään kannustavaa second hand -toimintaa yrityksen omien tuotteiden ja muiden laadukkaiden vaatteiden uudelleenmyyntiin. Teoreettisina viitekehyksinä käytettiin palvelumuotoilua liiketoiminnan kehitystyössä, second hand -ilmiötä, kiertotalouden liiketoimintamalleja ja kuluttajien ostokäyttäytymistä. Palvelumuotoilun keinoin kartoitettiin olemassa olevia vastaavia konsepteja keskittyen erityisesti liiketoimintamalliin sekä tutkittiin kuluttajien ostomotivaatioita. Menetelminä käytettiin vertaisanalyysiä, kyselyä ja haastatteluja. Suunnittelutyössä keskityttiin uudelleenmyynnin käytännön prosessin kehitykseen ja palvelun käyttäjien profilointiin. Opinnäytetyön lopputuloksena syntyivät prosessisuunnitelma käytetyn vaatteen myynnistä sekä kuluttajien ostomotivaatioprofiilit. Prosessisuunnitelmaa toimeksiantajayritys hyödyntää palvelun jatkokehityksen tukena. Ostomotivaatioprofiileja käytetään sekä tuotteita uudelleenmyyntiin tuovan että käytettyjä tuotteita ostavan kuluttajan kohderyhmän kartoittamiseksi. Osana lopputulosta tehtiin myös palvelumuotoilun jatkokehityssuunnitelma yrityksen kehitystyön tueksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste