Palvelukansio tukemassa asiakaslähtöisyyttä Kallenkartanossa
Huikari, Leena; Saarela, Eija (2007)
Huikari, Leena
Saarela, Eija
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505069309
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505069309
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaajana oli Sievin vanhustentalo Kallenkartano. Tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa pal-velukansio yhteistyössä vanhustentalon henkilökunnan kanssa. Palvelukansion tarkoituksena on tukea asia-kaslähtöisyyttä Kallenkartanossa. Kansio sisältää hyödyllistä perustietoa taloon muuttaville uusille asiakkail-le muun muassa arvoista, toimintaperiaatteista, henkilökunnasta, tiloista, palveluista ja niiden hinnoista.
Opinnäytetyömme on kaksiosainen sisältäen sekä tuotoksen että raportin. Opinnäytetyönraportissa käsitellään lain säännöksiä sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista sekä ikäihmisten hyvää hoitoa ja palveluja koskevaa laatusuositusta. Työssä käsitellään myös vanhuspoliittisia strategioita sekä Asiakaslähtöistä kotihoitohanketta. Teoriaosuudessa määritellään palveluasumista, kotihoitoa ja tukipalveluja.
Opinnäytetyön lopputuloksena valmistui Kallenkartanoon palvelukansio, joka otettiin käyttöön joulukuussa 2006. Palvelukansio toteutettiin niin, että sitä on helppo myöhemmin päivittää.
Opinnäytetyömme on kaksiosainen sisältäen sekä tuotoksen että raportin. Opinnäytetyönraportissa käsitellään lain säännöksiä sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista sekä ikäihmisten hyvää hoitoa ja palveluja koskevaa laatusuositusta. Työssä käsitellään myös vanhuspoliittisia strategioita sekä Asiakaslähtöistä kotihoitohanketta. Teoriaosuudessa määritellään palveluasumista, kotihoitoa ja tukipalveluja.
Opinnäytetyön lopputuloksena valmistui Kallenkartanoon palvelukansio, joka otettiin käyttöön joulukuussa 2006. Palvelukansio toteutettiin niin, että sitä on helppo myöhemmin päivittää.