Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys Ab A. Häggblom Oy:ssä

Lahnalampi, Mari (2007)

 
Avaa tiedosto
Lahnalampi_Mari.pdf (1.738Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lahnalampi, Mari
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505089935
Tiivistelmä
Työni tarkoituksena oli selvittää toimeksiantajani Ab A Häggblom Oy:n asiakastyytyvaisyyden taso. Ab A. Häggblom Oy on maanrakennuskoneiden alustojen valmistaja ja varaosatoimittaja. Asiakastyytyväisyystutkimuksen avulla yritys voi syventää asiakassuhteitaan ja korjata mahdollisia ongelmakohtia. Ab A. Häggblom Oy voi tämän jälkeen kehittää toimintaansa.

Teoreettinen osa tyostä käsitteli ensin asiakkaita, kuten yritykset asiakkaina, asiakkaiden ryhmittelytavat, sekä minkälainen strategia ryhmälle laaditaan. Teoreettisen osan toinen luku käsitteli asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä, mitä ovat tuotteen- sekä palvelun laatu, hinta ja erilaiset tilanne sekä yksilotekijät. Kolmas luku käsitteli asiakastyytyväisyyttä kansainvälisessä yrityksessä. Lukuun kuuluu tyytyväisyysoperointi ja sen merkitys eri asiakasryhmissä, asiakashoitosuunnitelmat, asiakastyytyväisyys kilpailukeinona sekä asiakastyytyväisyyteen perustuva laatujarjestelmä.

Tutkimukseni toteutettiin puhelinhaastatteluna minun ollessa työharjoittelussa Ab A Häggblom Oy:ssä. Soitin kaikkiaan 250:lle Ab A Häggblom Oy:n asiakkaalle. Sekä 150 yritykselle, jotka eivät olleet vielä asiakkaita. Kysymykset muotoiltiin lomakkeelle, minkä pohjalta asiakastyytyväisyystutkimus suoritettiin. Haastattelin yrityksen johtajia puhelimen välityksellä. Kirjasin samalla vastaukset lomakkeisiin. Vastauksia sain hyvin, sillä suurin osa puhelimeen vastaajista, suostui osallistumaan tutkimukseen. Tulokset analysoitiin lopulta SPSS ohjelmalla.

Tutkimustuloksissa ilmeni, että asiakkaat olivat tyytyväisiä Ab A Häggblom Oy:n palveluun. Palvelu oli nopeaa, ystävällistä, luotettavaa, asiakkaita kuuntelevaa ja laadukasta. Osa asiakkaista piti yrityksen hintaa liian korkeana sekä löysi pientä huolimattomuutta palvelusta. Pääosin palvelua pidettiin kuitenkin hyvänä.

Tutkimus antoi varmistuksen sille, että asiakaspalvelu on hoidettu hyvin yrityksessä. Siihen kannattaa kuitenkin panostaa jatkuvasti. Tulevaisuudessa, yrityksen kannattaa jatkaa asiakastyytyväisyystutkimuksia. Näin voidaan varmistaa jatkuva tyytyväisyys asiakkaiden kohdalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste