Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Centrian messupalvelut näytteilleasettajayritysten kokemana

Laitila, Marko (2007)

 
Avaa tiedosto
Laitila_Marko.pdf (4.824Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Laitila, Marko
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025050910148
Tiivistelmä
Lopputyöni "CENTRIAN MESSUPALVELUT NÄYTTEILLEASETTAJAYRITYSTEN KOKEMANA" tavoite oli saada käytännön vinkkejä messupalvelutoimintamme kehittämiseen sekä korjata niitä puutteita, joita yritysten edustajat olivat työskentelyssämme havainneet. Kaikkiaan kyselykaavake lähetettiin 36 yrittäjälle tai niiden edustajalle. Suurin osa kysymyksistä oli viisiportaisia eli yrittäjän tuli arvioida toimintaamme asteikolla I -5, mutta kaavakkeen lopussa oli myös avoimia kysymyksiä, joihin yrittäjiä pyydettiin antamaan esim. messutoimintaa kehittäviä vinkkejä. Tutkimuksen ajankohdaksi valitsin vuoden 2005 keväästä vuoden 2006 kevääseen. Tähän ajankohtaan sisältyi yhteensä kahdeksan messutapahtumaa, joista yksi järjestettiin Suomessa, yksi Ruotsissa ja loput kuusi Saksassa. Teoriaosassa kuvailin CENTRIAn messupalveluprosessia ja sen taustaa, erilaisia messuosastotyyppejä, markkinoinnin kilpailukeinoja sekä omana kappaleenaan tiimityötä ja asiakaspalvelua.

Tutkimuksen tuloksista voin kertoa lyhyesti seuraavaa: saimme messutoiminnastamme yleiSarvosanan kolmen ja neljän väliin ja osittain jopa 4,5 koskien henkilökunnan toimintaa itse tapahtuman aikana. Ainqa kohta, jossa meidän toimintamme arvioitiin niukasti alle kolmosen arvoiseksi, oli palvelun hinta-laatusuhde. Toisaalta olemme perillä kilpailijoiden hintatasosta ja useimmat ihmiset ja yritykset haluaisivat aina palvelun / tuotteen hintaa laskettavan. Mikä parasta toiminnassamme oli se, että huonointa arvosanaa eli ykköstä ei antanut kukaan markkinointia, messuja koskevaa toimintaan tai osastoa koskeviin kysymyksiinja välttävä arvosana eli kaksi esiintyi vain satunnaisesti. Yhtä yritystä lukuun ottamatta kaikki pitivät mahdollisena tai jopa todennäköisenä messuosallistumista uudelleen messutapahtumiin CENTRIAn organisoimana. Yrittäjiltä saimme arvokkaita vihjeitä tapahtumista, joihin voisimme järjestää osaston tulevina vuosina ja lisäksi myyntiosaston sisustusvinkkejä tuli varsinkin elintarvikealan pienyrityksiltä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste