Markkinointiviestintäsuunnitelma : case: ReLa - Lahden Restonomiopiskelijat ry
Ilvonen Sandra; Rask, Camilla (2025)
Ilvonen Sandra
Rask, Camilla
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025050910195
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025050910195
Tiivistelmä
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä toimeksiantaja ReLa – Lahden Restonomiopiskelijat ry:lle. Tavoitteena oli luoda markkinointiviestintäsuunnitelma, joka tuo yhdistykselle suunnitelmallisuutta laadukkaampaan markkinointiviestintään.
Suunnitelmaa tehtäessä perehdyttiin aihetta koskeviin aineistoihin ja kirjallisuuteen, sekä käytiin läpi toimeksiantajan nykytilannetta. Taustakartoituksen jälkeen haastateltiin toimeksiantajan edustajaa, jotta saatiin laajempi kuva yhdistyksen toiminnasta ja tarpeista. Toteutusvaiheessa kerätyn tiedon ja toimeksiantajan tarpeiden perusteilla luotiin markkinointiviestintäsuunnitelma liitteineen. Suunnitelma annettiin toimeksiantajan edustajille kommentoitavaksi työn loppuvaiheessa, josta koottiin palautteet ja havainnot.
Tuloksena koottiin toimeksiantajalle markkinointiviestintäsuunnitelma, jossa on liitteenä somekalenteri. ReLa ry aikoo ottaa suunnitelman ja somekalenterin käyttöön tukemaan tehokkaampaa markkinointiviestintää.
Suunnitelmaa tehtäessä perehdyttiin aihetta koskeviin aineistoihin ja kirjallisuuteen, sekä käytiin läpi toimeksiantajan nykytilannetta. Taustakartoituksen jälkeen haastateltiin toimeksiantajan edustajaa, jotta saatiin laajempi kuva yhdistyksen toiminnasta ja tarpeista. Toteutusvaiheessa kerätyn tiedon ja toimeksiantajan tarpeiden perusteilla luotiin markkinointiviestintäsuunnitelma liitteineen. Suunnitelma annettiin toimeksiantajan edustajille kommentoitavaksi työn loppuvaiheessa, josta koottiin palautteet ja havainnot.
Tuloksena koottiin toimeksiantajalle markkinointiviestintäsuunnitelma, jossa on liitteenä somekalenteri. ReLa ry aikoo ottaa suunnitelman ja somekalenterin käyttöön tukemaan tehokkaampaa markkinointiviestintää.