Hotellin sisäänkirjautumisprosessin kehitystutkimus : case Hotel Lilla Roberts
Kaariniemi, Eelis; Valkonen, Vesa (2025)
Kaariniemi, Eelis
Valkonen, Vesa
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051512248
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051512248
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Hotel Lilla Robertsille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada selville, kuinka hotellin sisäänkirjautumisprosessia voisi kehittää ja tehostaa yrityksen näkökulmasta, asiakaskokemus huomioiden.
Tietoperustassa käsiteltiin hotellin sisäänkirjautumista, asiakaspolkua, ensikohtaamisen merkitystä ja hotellin tehokkuutta. Tutkimus oli kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimuksen sekoitus, joka toteutettiin kyselynä. Vastauksia saatiin käsiteltäväksi yhteensä yhdeksän.
Tutkimustuloksista selvisi, että Hotel Lilla Robertsin sisäänkirjautumisprosessi on tällä hetkellä todella sujuva kokonaisuus. Hotellin nykyinen prosessi ei tarvitse suuria muutoksia, vaan se tarvitsee nykyisiä toimenpiteitä vahvistavia parannuksia. Teknologian laajempi hyödyntäminen on yksi sisäänkirjautumisprosessin tehokkuutta mahdollisesti edistävä toimenpide.
Tietoperustassa käsiteltiin hotellin sisäänkirjautumista, asiakaspolkua, ensikohtaamisen merkitystä ja hotellin tehokkuutta. Tutkimus oli kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimuksen sekoitus, joka toteutettiin kyselynä. Vastauksia saatiin käsiteltäväksi yhteensä yhdeksän.
Tutkimustuloksista selvisi, että Hotel Lilla Robertsin sisäänkirjautumisprosessi on tällä hetkellä todella sujuva kokonaisuus. Hotellin nykyinen prosessi ei tarvitse suuria muutoksia, vaan se tarvitsee nykyisiä toimenpiteitä vahvistavia parannuksia. Teknologian laajempi hyödyntäminen on yksi sisäänkirjautumisprosessin tehokkuutta mahdollisesti edistävä toimenpide.
