Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Enhancing sales productivity of dealer sales channel : Pallet Master Oy

Warnakulasuriya Wadumesthrige, Mahesh (2025)

 
Avaa tiedosto
Warnakulasuriya Wadumesthrige_Mahesh.pdf (1.191Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Warnakulasuriya Wadumesthrige, Mahesh
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051913031
Tiivistelmä
This research explores methods to boost dealer sales productivity at Pallet Master Oy which produces pallet dispensers for the European Market. The company depends on external dealers to conduct sales activities and deliver after-sales service and sustain client relationships across its global market operations. The company faces two main problems due to its limited management authority over dealer interactions: it creates both operational threats and weakens customer service performance assessment capabilities.

The research adopts supply chain management approaches alongside channel distribution strategies and Porter’s Value Chain theory to create a strategic operational plan which enhances dealer engagement and sales productivity. The research design used qualitative interviews together with quantitative surveys to obtain data from the dealer network.

The research examined collected data and suggested necessary strategies to improve the dealer channel’s sales productivity. These consist of targeted instruction, efficient incentive schemes, consistent communication, regular performance evaluations, and connecting product offerings to client demands. Additionally, leveraging technology for inventory and supply chain optimization was identified as essential for long-term success.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste