Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myyjänä kehittyminen tapahtuma-alalla

Jormalainen, Ira; (2025)

 
Avaa tiedosto
Jormalainen_Ira.pdf (439.0Kt)
Lataukset: 


Jormalainen, Ira
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051913223
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite pääasiassa oli kehittää itseäni myyjänä kirjoittamalla päiväkirjaa kahdeksan viikon ajan keväällä 2025. Olin aloittanut myyjänä työskentelyn vasta muutama kuukausi sitten, joten ajankohta oli sopiva tutkia myyjäksi kehittymistä ja myyjänä tarvittavia taitoja vähän tarkemmin. Toimeksiantajana toimi Red Carpet Event, joka tuottaa yrityksille henkilöstö- ja asiakastapahtumia.

Teoreettinen osuus muodostui työtehtävieni mukaan sekä työssäni tarvittavien taitojen ympärille. Menetelmällisenä ratkaisuna minulla oli opinnäytetyössäni päiväkirja, mikä tarkoittaa autoetnografia-tutkimusta. Kirjoitin päiväkirjaa jokaisesta työpäivästäni kahdeksan viikon ajan ja jokaisen viikon päätteeksi tein viikkoanalyysin. Pyrin havainnoimaan työympäristöäni ja omaa tekemistäni, jotta voisin kehittyä myyjänä. Opinnäytetyön raportointivaihe antaa hyvän katsauksen asiakashan-kinnasta ja myyntiprosessista yritysten kesken tapahtuma-alalta.

Opinnäytetyön aikana kehityin myyjänä monin tavoin. Opin paljon asioita itsestäni. Tämä auttaa ymmärtämään vahvuuteni ja heikkouteni myyjänä ja sen myötä ymmärrän myös kehityskohteeni paremmin jatkoa ajatellen. Opin myös pikkuhiljaa raportointijakson aikana hoitamaan omia asiakkaitani yhä itsenäisemmin. Viestintä sekä puhelimitse, että sähköpostitse oli koko ajan luontevampaa, kun itsevarmuuteni sekä osaamiseni myymästäni palvelusta toistojen myötä kasvoi ajan mittaan. Yksi tavoitteistani oli myös asiakaspalaverien vetäminen itsenäisesti ja saavutin myös tämän tavoitteen mielestäni onnistuneesti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste