Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kestävä kehitys luonnonkosmetiikan markkinoinnissa

Teppana, Mirta-Milla; Korteniemi, Karoliina (2015)

 
Avaa tiedosto
Kestava kehitys luonnonkosmetiikan markkinoinnissa_Karoliina Korteniemi ja Mirta-Milla Teppana.pdf (553.7Kt)
Lataukset: 


Teppana, Mirta-Milla
Korteniemi, Karoliina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504084064
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee luonnonkosmetiikkaa ja kestävää kehitystä sekä niiden liittymäpintaa. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään, miten luonnonkosmetiikan markkinointia voitaisiin kehittää hyödyntämällä kestävää kehitystä. Tutkimuksella haluttiin lisäksi selvittää, miten kuluttajat näkevät luonnonkosmetiikan ja kestävän kehityksen. Tutkittiin myös, kuinka hyvin kuluttajat tuntevat kestävän kehityksen kolme ulottuvuutta ja vaikuttavatko ne ostopäätökseen. Kohderyhmänä oli luonnonkosmetiikan käyttäjät. Yhteistyökumppanina toimi Pro Luonnonkosmetiikka ry.

Tutkimus toteutettiin haastattelemalla 100 luonnonkosmetiikan käyttäjää I Love Me –messuilla sekä Kampin Ruohonjuuressa syksyllä 2014. Oletuksena oli, että luonnonkosmetiikan käyttäjät ovat valveutuneita ja tietoisia luonnonkosmetiikasta ja kestävästä kehityksestä. Tutkimus osoitti oletuksen oikeaksi. Tutkimuksessa selvisi kuitenkin, että luonnonkosmetiikan sertifikaatit eivät olleet kovin tuttuja vastaajille. Vastaajat ymmärsivät kuitenkin, että tuote voi olla luonnonkosmetiikkaa, vaikkei sillä olisi sertifikaattia. Kestävä kehitys ja luonnonkosmetiikka liittyivät vastaajien mielestä toisiinsa. Kun selvitettiin vaikuttaisiko ulottuvuuksien laajempi näkyminen markkinoinnissa ostopäätökseen, vastaajat olettivat sen nostavan tuotteen hintaa. Tutkimuksesta käy lisäksi ilmi, että luonnonkosmetiikasta kaivataan lisää selkokielistä tietoa. Pro Luonnonkosmetiikka ry:n jäsenyritykset voivat hyödyntää tuloksia markkinoinnissaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste