Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

B2B- asiakkaan asiakaskokemus Kesprossa : case : Reseptit-palvelu

Mäkelä, Maarit (2025)

 
Avaa tiedosto
Makela_Maarit.pdf (1.002Mt)
Lataukset: 


Mäkelä, Maarit
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052114346
Tiivistelmä
Digitaalisen Reseptit-palvelun avulla ravintoloiden on mahdollista tehdä parempia päätöksiä ja johtaa toimintaa tiedolla. Uuden palvelun käytössä keskeisessä roolissa on asiakaskokemus, jonka keskeisiä elementtejä ovat asiakasarvo ja palvelukokemus, joista myös tämän työn teoreettinen viitekehys muodostuu.

Tämän kvantitatiivisen tapaustutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Reseptit-palvelun käytön asiakaskokemusta toimeksiantaja yritykselle Kesprolle palvelun jatkokehitystä varten. Tutkimusmetodina käytettiin kysely tutkimusta, jonka harkinnanvarainen otanta tehtiin Kespron Reseptit-palvelua käyttävistä yksityisen HoReCan asiakkaista.

Tulokset osoittavat, että suurin osa Reseptit-palvelun käyttäjistä kokee palvelun hyödylliseksi omalle liiketoiminnalleen. Ammattinimikkeiden perusteella suurimmat käyttäjäryhmät ovat keittiömestarit ja -päälliköt sekä yrittäjät. Palvelun ominaisuuksista eniten käytetään hinnoittelua ja katelaskentaa, mutta ravintoarvojen ja tuotetietojen saaminen palvelusta nähdään myös arvoa tuottavana ominaisuutena. Palvelun käytöllä ei nähdä olevan merkittävää vaikutusta ostokäyttäytymiseen, vaikka sen suosittelun perusteella arvellaankin vaikuttavan asiakkaiden lojaliteettiin ja näin ollen asiakasarvon muodostumiseen pitkällä aikavälillä.

Tutkimuksessa saatiin asiakkailta runsaasti palvelun käytettävyyteen liittyviä kehitysehdotuksia ja toimeksiantaja voi hyödyntää työn tuloksia palvelun jatkokehityksessä, sekä markkinoinnin suunnittelussa. Foodservice-alan kontekstissa B2B- asiakkaan digitaalista palvelukokemusta ei ole tutkittu aiemmin, joten lisätutkimuksia tarvitaan, että saadaan ymmärrystä, kuinka teknologia mahdollistaa sujuvamman arjen ravintoloissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste