Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Social Media Marketing for Indie Developers

Tenkula, Oona (2025)

 
Avaa tiedosto
Tenkula_Oona.pdf (1.513Mt)
Lataukset: 


Tenkula, Oona
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214705
Tiivistelmä
The objective of this thesis was to share information about how to start marketing an Indie game, build a brand from zero, and find a player base at the start of the game’s journey to success. A further objective was to learn where to start marketing and find the right tools and platforms for the brands and the game’s specific niche, while gaining knowledge of marketing itself.
The theory part of the thesis focused on explaining what marketing is, such as colour theory, and the process of creative marketing, like using memes. Where to start marketing and how to do it correctly while feeling authentic to the possible audience was discussed. The difference between regular marketing and game marketing was explored. Furthermore, the theory part delved into the game marketing side, explaining how marketing methods and strategies affect a game’s branding and success.
The practical part focused on the utilisation of different social media, using examples such as TikTok, Discord, and Reddit, explaining what they are, what kind of audience they attract, and what kind of content to make for them. Examples were shown of marketing done well, such as Cult of the Lamb and NordVPN, and the modern-day utilisation of influencers.
The conclusion part goes over what was briefly written about, what is challenging about marketing, and how to apply the methods to a future career or a start-up company. Briefly discussing some thoughts on the current marketing strategies and the gaming world. While leaving some tips for what the reader can try out next, with what was learned.
 
Opinnäytetyön tarkoitus oli jakaa tietoa Indie-pelimarkkinoinnin aloittamisesta ja sosiaalisen median hyötykäytöstä siihen liittyen. Miten aloittaa pelimarkkinointi ja millä perusteilla valita oikeat alustat, työkalut alkavan brändin ja yrityksen tarpeisiin? Samalla tavoitteena oli oppia markkinoinnista ja saada hyötyä tulevaisuuden ammattiin ja pelimarkkinointiin. Teoriaosuudessa käytiin läpi, mitä markkinointi on, käsiteltiin sen eri menetelmiä ja mistä aloittaa markkinointi. Tarkasteltiin muun muassa väriteorian hyötykäyttöä psykologian kannalta, ja markkinoinnin tärkeimpiä peruspilareita. Korostettiin myös markkinatutkimuksen tärkeyttä, pelin ja sen markkinointia suunnitellessa. Käytiin kevyesti läpi perus- ja pelimarkkinointia sekä niiden eroja sukeltaen syvemmälle pelimarkkinoinnin puolelle. Kartoitettiin meemien hyötykäyttöä ja trendejä luovassa markkinoinnissa sekä NordVPN ja Among Us esimerkkien kera pohdittiin myös, miten voi hyötyä sosiaalisen median vaikuttajista markkinoinnissa. Käytännön osuudessa käytiin syvemmin läpi erilasia sosiaalisen median alustoja, käyttäen nykypäivän esimerkkejä, kuten TikTokia, Discordia ja Reddittiä. Selitettiin, mitä ne ovat, millaista käyttäjäkuntaa niissä on ja millaista sisältöä tehdä niihin, joka toimisi ja uppoaisi nykymaailman sosiaalisen median algoritmissa. Pohdittiin myös minkälaisia julkaisuja peliyritys voisi niihin tehdä, esimerkkeinä käytettiin hyviä markkinointitapauksia, kuten Cult of the Lamb ja Duolingo, jotka ovat luovuudellaan saaneet paljon näkyvyyttä eri sosiaalisissa medioissa. Johtopäätöksessä pohdittiin, mikä oli haasteellista, mitä uutta opittiin, miten jatkaa ja hyödyntää markkinointia tulevaisuuden ammatin parissa ja kuinka lukija voi itse hyödyntää oppimiaan menetelmiä omassa tulevassa pelimarkkinoinnissaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste