Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma pienyritykselle

Hannula, Arttu (2025)

 
Avaa tiedosto
Hannula_Arttu.pdf (673.6Kt)
Lataukset: 


Hannula, Arttu
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052114234
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma pienyritykselle, jonka toimeksiantajana oli Hannula Arttu Tmi - AHA-works. Työn päätavoitteena oli kehittää kohdeyritykselle digimarkkinointisuunnitelma, verkkosivut ja sosiaalisen median kanavat.

Opinnäytetyön tavoite oli tarkastella laituri- ja terassialan markkinaympäristöä, markkinointia, yrityskuvaa ja digimarkkinointia. Tämän lisäksi tarkoituksena oli tutkia, miten benchmarking-menetelmällä voidaan analysoida kolmen laituri- ja terassialan yrityksen digimarkkinointia. Analyysi keskittyi muun muassa visuaaliseen identiteettiin, imagoon, viestintään, verkkosivujen informatiivisuuteen, tuote- ja hintatietoisuuteen sekä vastuullisuuteen. Tämän pohjalta saatiin tärkeää tietoa markkinatilanteesta, jonka avulla luotiin ratkaisuja markkinointisuunnitelman laatimiseen.

Opinnäytetyön lopputuotoksena luotiin yritykselle digimarkkinointisuunnitelma, aputoiminimi ja uusi logo. Lisäksi rakennettiin toimivat verkkosivut ja informatiiviset sosiaalisen median kanavat. Logo onnistui hyvin, sillä se on selkeä ja kuvastaa yrityksen keskeistä tuotetta sekä luo mielikuvan luotettavuudesta. Myös yrityksen nimi koettiin onnistuneeksi. Verkkosivujen kehittäminen jatkuu, ja tulevaisuudessa on suunnitteilla esimerkiksi usein kysyttyjen kysymysten osio ja hintatietojen lisääminen. Tällä hetkellä keskitytään ylläpitämään verkkosivuja ja julkaisemaan säännöllisesti sisältöä sosiaalisen median kanavilla, jotta yritys näkyisi käyttäjille. Tämä kokonaisuus tulee kehittymään ajan myötä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste