Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

More Gym & Fitness -kuntosalin viestintää Instagramissa

Turunen, Nina (2025)

 
Avaa tiedosto
Turunen_Nina (2.134Mt)
Lataukset: 


Turunen, Nina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214718
Tiivistelmä
Instagram on noussut yhdeksi tärkeimmistä sosiaalisen median viestintäkanavista yri-tyksille, sillä se tarjoaa visuaalisesti vaikuttavan ja vuorovaikutteisen tavan tavoittaa ja sitouttaa asiakkaita. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona More Gym & Fitness -yritykselle. Työssä keskitytään erityisesti Instagramiin, sillä se on toimeksiantajan kes-keisimpiä viestintäkanavia. Opinnäytteessä selvitetään, miten Instagramia voidaan hyö-dyntää kuntosalin markkinointiviestinnässä. Kiinnostus aiheeseen kumpuaa tekijän omasta kokemuksesta sisällöntuottajana ja urheilijabrändin kehittäjänä.

Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisesti. Se pohjautuu kirjallisuuteen, ajankohtaisiin verkkolähteisiin sekä kilpailijavertailuun. Työssä analysoidaan Instagramin eri sisältö-muotoja ja niiden roolia markkinointiviestinnässä. Lisäksi opinnäytteessä tarkastellaan viestinnällisen ja visuaalisen viitekehyksen merkitystä brändin rakentamisessa. Työssä hyödynnettiin myös vuoden 2025 liikuntatrendejä, joista johdettiin kehitysehdotuksia sekä viestinnän, että palveluiden uudistamiseksi.

Tuloksena on, että suunnitelmallinen ja visuaalisesti laadukas Instagram-sisältö edistää brändin tunnettuutta, asiakasuskollisuutta ja edesauttaa liiketoiminnan kasvua. Kehi-tysmahdollisuuksia havaittiin erityisesti teknologian hyödyntämisessä, kohderyhmäläh-töisessä sisällöntuotannossa ja yhteisöllisyyden tunteen vahvistamisessa. Viestinnän tueksi suositellaan systemaattista analytiikkatyökalujen seurantaa sekä rohkeaa visuaa-lista ilmaisua, joka auttaa erottamaan brändin kilpailijoista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste