Työnantajabrändin rakentaminen ja toimenpidesuunnitelma sen saavuttamiseksi : case: Leijona Catering Oy
Leivonniemi, Ida (2025)
Leivonniemi, Ida
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315009
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315009
Tiivistelmä
Kehittämishankkeen tavoitteena oli tuoda Leijona Catering Oy:n työnantajakuvatyöhön strategisuutta ja vaikuttavuutta. Leijona Catering toimii valtion turvallisuuskriittisten toimijoiden ruokapalvelukumppanina. Yrityksen heikko tunnettuus ravintola-alan osaajien keskuudessa ja alan vetovoiman heikkeneminen tekivät työnantajabrändityöstä ajankohtaisen kehittämiskohteen. Kehittämishanke toteutettiin suunnittelemalla yritykselle työnantajabrändistrategia ja siihen pohjautuva toimenpidesuunnitelma.
Työtä ohjasi Huhdan ja Myllyntauksen strategiatyökalu. Kehittämishankkeessa hyödynnettiin sekä määrällisiä että laadullisia tutkimusmenetelmiä. Tietoa kerättiin muun muassa henkilöstötyytyväisyyskyselystä, mainetutkimuksesta, työpajoista ja työntekijähaastatteluista.
Tuloksena syntynyt työnantajabrändistrategia on rakennettu työntekijäymmärryksen, yrityskulttuurin ja kohderyhmille merkityksellisten erottautumistekijöiden pohjalle. Konkreettinen toimenpidesuunnitelma ohjaa systemaattiseen, kohderyhmälähtöiseen ja sisältöpainotteiseen työnantajabrändiviestintään valituissa kohtaamispisteissä. Tämä kehittämishanke tarjoaa yritykselle perustan pitkäjänteiselle työnantajakuvan kehittämiselle, joka linkittyy osaksi arkea ja yrityskulttuuria.
Työtä ohjasi Huhdan ja Myllyntauksen strategiatyökalu. Kehittämishankkeessa hyödynnettiin sekä määrällisiä että laadullisia tutkimusmenetelmiä. Tietoa kerättiin muun muassa henkilöstötyytyväisyyskyselystä, mainetutkimuksesta, työpajoista ja työntekijähaastatteluista.
Tuloksena syntynyt työnantajabrändistrategia on rakennettu työntekijäymmärryksen, yrityskulttuurin ja kohderyhmille merkityksellisten erottautumistekijöiden pohjalle. Konkreettinen toimenpidesuunnitelma ohjaa systemaattiseen, kohderyhmälähtöiseen ja sisältöpainotteiseen työnantajabrändiviestintään valituissa kohtaamispisteissä. Tämä kehittämishanke tarjoaa yritykselle perustan pitkäjänteiselle työnantajakuvan kehittämiselle, joka linkittyy osaksi arkea ja yrityskulttuuria.