Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Maksuliikkeen raportointi osaksi jokapäiväistä työtä : kohti käyttäjälähtöisempää raportointia

Liikanen, Laura (2025)

 
Avaa tiedosto
Liikanen_Laura.pdf (1.701Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Liikanen, Laura
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052314975
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin finassialalla toimivalle yritykselle X konstruktiivisena kehitystyönä ja sen tavoitteena oli tehdä kehityssuunnitelma, jolla maksuliikkeen raportoinnista tehdään käyttäjälähtöisempää, jotta sitä on helpompi hyödyntää asiakasrajapinnassa.

Teoreettinen viitekehys yhdistää tietojohtamisen, datatieteen, raportoinnin sekä käyttäjälähtöisen käyttöliittymäsuunnittelun ja datalukutaidon näkökulmia.

Tutkimus toteutettiin monimenetelmäisesti hyödyntäen kyselytutkimusta, teemahaastatteluja sekä ns. aivoriihityöskentelyä. Erilaisten menetelmien yhdistämisellä saatiin monipuolinen kokonaiskuva raportoinnin nykytilasta ja kehitystarpeista.

Tulokset osoittivat kolme keskeistä kehittämiskohdetta: raporttien käytettävyys, tiedon saatavuus ja käyttäjien koulutus. Maksuliikkeen raportoinnin kehitystyö vaatii teknisten ratkaisujen lisäksi ymmärrystä käyttäjien arjesta ja tarpeista sekä koko organisaation datalukutaidon vahvistamista. Kehityssuunnitelmassa korostetaan helposti löydettävän ja hyödynnettävän tiedon merkitystä asiakaspalvelun, asiakkuuksien hoidon ja myynnin johdon tukemisessa.

Lisäksi painotetaan käyttäjäpalautteen ja osallistamisen tärkeyttä jatkuvassa maksuliikkeen raportoinnin kehitystyössä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste