Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoiminnan laajentamissuunnitelma : Damask Barber Shop

Aaltonen, Henna; Mölsä, Arttu (2025)

 
Avaa tiedosto
Aaltonen_Molsa.pdf (2.137Mt)
Lataukset: 


Aaltonen, Henna
Mölsä, Arttu
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315453
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia liiketoiminnan kehittämissuunnitelma Damask Barber Shopille, jonka tarkoituksena on tukea yrityksen laajentumista pääkaupunkiseudulla. Työn toimeksiantajana toimi Damask Barber Shop, joka hyötyy kehittämissuunnitelmasta saadakseen konkreettisia suosituksia liiketoimintansa kasvattamiseksi kannattavasti ja hallitusti. Tutkimuksen hyötyjiä ovat lisäksi yrityksen nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat, jotka saavat laadukkaita palveluita entistä laajemmin. Kehittämistehtävänä oli selvittää Damask Barber Shopin laajentumismahdollisuuksia analysoimalla markkinoita, kilpailijoita ja asiakaskuntaa. Tavoitteena oli tunnistaa uusia kasvumarkkinoita ja strategisia toimenpiteitä, jotka tukevat yrityksen liiketoiminnan kehittämistä ja kannattavuuden parantamista. Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostuu liiketoiminnan kehittämisen ja strategisen suunnittelun keskeisistä teorioista. Tietoperustassa käsitellään asiakassegmentointia, markkinatrendejä, kilpailija-analyysiä ja SWOT-analyysia, jotka tukevat yrityksen päätöksentekoa laajentumisstrategioiden osalta.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena asiakaskyselynä, jota täydennettiin kilpailija-analyysillä. Asiakaskyselyllä kartoitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä, palvelutarpeita ja näkemyksiä yrityksen laajentumismahdollisuuksista. Aineiston analyysissä hyödynnettiin tilastollisia menetelmiä, joiden avulla tunnistettiin keskeisiä kehityskohteita ja vahvuuksia. Keskeiset tulokset osoittavat, että Damask Barber Shopilla on vakiintunut asiakaskunta ja korkea asia-kastyytyväisyys, mikä luo vahvan pohjan laajentumiselle. Asiakkaat arvostavat erityisesti yrityksen palvelun laatua, ammattitaitoista henkilökuntaa ja siisteyttä. Toisaalta asiakaskyselyn perusteella tunnistettiin kehittämiskohteita, kuten odotusaikojen hallinta ja ajanvarauspalveluiden kehittäminen.

Tulosten perusteella laadittiin suosituksia yrityksen laajentumisen tueksi. Näihin kuuluvat uusien toimipisteiden avaaminen strategisesti valituilla alueilla, palveluvalikoiman laajentaminen sekä brändin tunnettuuden vahvistaminen. Lisäksi esitettiin kehittämisehdotuksia asiakaskokemuksen parantamiseksi ja henkilöstön osaamisen tukemiseksi. Johtopäätöksissä todetaan, että yrityksellä on hyvät edellytykset laajentaa toimintaansa menestyksekkäästi, mikäli se hyödyntää vahvuuksiaan ja reagoi joustavasti markkinoiden muutoksiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste