Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kehitysvammaisten päivätoiminnan asiakasprosessin toimintakäsikirja

Oksman-Isoaho, Marjo-Riitta (2015)

 
Avaa tiedosto
Kehitysvammaisten paivatoiminnan asiakasprosessin toimintakasikirja.pdf (930.2Kt)
Lataukset: 


Oksman-Isoaho, Marjo-Riitta
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504134294
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli laatia toimintakäsikirja Kuopion kaupungin kehitysvammaisten päivätoiminnan käyttöön. Toimintakäsikirja perustuu kaupungin laadunhallintatyöhön, jonka viitekehyksenä on CAF-laadunhallintajärjestelmä. Käsikirja on rajattu päivätoiminnan asiakasprosessin ja sen sisällön kuvaamiseen. Toimintakäsikirja toimii sekä laadunhallinnan että perehdytyksen työvälineenä.

Toiminnallisessa opinnäytetyössä aineisto kerättiin lähinnä osallistuvalla havainnoinnilla ja konsultatiivisilla haastatteluilla. Käytettävissä oli myös päivätoiminnan sähköisiä ja tulostettuja asiakirjoja sekä aiemmissa harjoitteluissa saamaani kirjallista materiaalia. Ylläpidin myös opinnäytetyöpäiväkirjaani säännöllisesti.

Toimintakäsikirja on jaoteltu asiakasprosessikaavion mukaisiin asiakokonaisuuksiin. Se etenee systemaattisesti päivätoiminnan aloittamisen suunnittelupalaverista asiakkuuden päättymiseen. Tuotoksesta on pyritty tekemään helppolukuinen, selkeä ja visuaalisesti miellyttävä. Toimintakäsikirjamallia on tarkoitus hyödyntää myös muissa kaupungin päivätoimintayksiköissä.

Yksikkökohtaisten toimintakäsikirjojen ylläpito ja päivittäminen ajantasaisiksi on kunkin yksikön vastuulla. Työnjaon selkiyttäminen tämän osalta on keskeinen kehittämisen kohde. Laadunhallinnan näkökulmasta olennaista on se, että henkilöstö sitoutuu työskentelemään asiakaslähtöisesti, toimintakäsikirjan asiakasprosessin mukaisesti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste