Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

The Influence of Social Media Advertising on the Consumer Behavior and Purchase Intention of Gen Z.

Neupane, Arati (2025)

 
Avaa tiedosto
Neupane_Arati .pdf (930.5Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Neupane, Arati
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052616407
Tiivistelmä
This study examines the role of social media influencer marketing in affecting Generation Z consumers' buying behaviour. As digital platforms continue to influence modern consumer culture, it is becoming pertinent for marketers to derive insights from how this group of energetic and technologically savvy humans responds to the influencer-driven genre of content. The research uses a mixed-methods methodology combining quantitative data from a structured online survey with qualitative data from semi-structured interviews to attain a holistic view of consumer attitudes and behaviors. Findings point to the great influence that credibility, trustworthiness, and reliability of an influencer have on a purchase intention, which is often anchored in some emotional response like the fear of missing out (FOMO).

The study finds that there is a tendency toward influencers who uphold values similar to those of their followers, emphasizing the concept of personal connection and identity in the effectiveness of marketing. Moreover, participants speak of increasing distrust towards fake or commercialized advertising, opening the door for influencer accountability and ethical practices. This knowledge, while contributing to literature, does so by bringing context to the global trends of influencer marketing in the fast-evolving digital world and provides implications for brands wanting to spend means-full engagement with Generation Z through social media.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste