Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

From story to success : how storytelling shapes a strong personal brand

Rimpiläinen, Jenni (2025)

 
Avaa tiedosto
Rimpilainen_Jenni.pdf (1.627Mt)
Lataukset: 


Rimpiläinen, Jenni
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716612
Tiivistelmä
This thesis investigated the role of storytelling in building personal brands. By combining theoretical insights with practical analysis, the research explored how individuals strategically use storytelling techniques to strengthen their personal brands and connect with audiences in digital spaces. The study begins with an overview of personal branding and storytelling, followed by case studies of professionals with strong personal brands. These case studies demonstrate the strategic use of tone, narrative perspective, and consistency.

To complement the qualitative findings, A/B testing was conducted on TikTok using video content that applies different storytelling approaches. This experiment aimed to evaluate the impact of storytelling techniques on audience engagement.

Findings identify key storytelling elements that contributed to compelling personal brands, such as coherence between content and values and the use of relatable narratives. In contrast, a mini case study revealed how misalignment between storytelling and real-life actions can harm a brand’s credibility. This thesis and its practical testing offer actionable insights for individuals and businesses seeking to strengthen their personal brands through authentic storytelling.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste