Pelaajakontrollit top-down-scrollereissa
Hämäläinen, Timo (2015)
Hämäläinen, Timo
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504154369
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504154369
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe on pelaajakontrollit top-down-scrollereissa ja työn käytännön osuutena toimii Space shooter-peliprojekti. Käytännön osuudessa käsitellään lisäksi peliprojektiin tehtyä koodia. Opinnäytetyössä käydään läpi kaksi käytännön työhön liittyvää peligenreä Shoot ’em up ja Vertical scroller sekä kaksi 2D-kuvakulmaa, top-down ja 2.5D.
Peli on toteutettu käyttäen työkaluina Unity3D:tä ja FingerGesturea. Unity3D on helppokäyttöinen ja hyvin dokumentoitu pelimoottori. FingerGesture on Unity 3D:hen lisättävä (Unity Asset) työkalu, joka tarjoaa helpot työkalut tehdä kosketusnäytölle ja hiirelle sopivia kontrolleja.
Työn lopputuloksena syntyi julkaistava peliprojekti sekä toimivat pelaajakontrollit top-down-scroller-peliin.
Peli on toteutettu käyttäen työkaluina Unity3D:tä ja FingerGesturea. Unity3D on helppokäyttöinen ja hyvin dokumentoitu pelimoottori. FingerGesture on Unity 3D:hen lisättävä (Unity Asset) työkalu, joka tarjoaa helpot työkalut tehdä kosketusnäytölle ja hiirelle sopivia kontrolleja.
Työn lopputuloksena syntyi julkaistava peliprojekti sekä toimivat pelaajakontrollit top-down-scroller-peliin.