Generatiivisen tekoälyn hyödyntäminen markkinointiviestinnässä
Mäntylä, Anna (2025)
Mäntylä, Anna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716812
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716812
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten generatiivista tekoälyä voidaan hyödyntää sosiaalisen median markkinointiviestinnässä ja erityisesti, miten sitä voidaan hyödyntää Instagram-julkaisun tekemisessä.
Tutkimuksen teoriaosuudessa keskitytään kolmeen teemaan sosiaaliseen media markkinointiviestinnässä, tekoälyyn ja sen työkaluihin sekä siihen miten generatiivista tekoälyä voidaan käyttää markkinointiviestinnässä. Teoriaosuuteen on käytetty ammatillista kirjallisuuta, aiheita käsitteleviä artikkeleita, verkko-oppaita ja tehtyjä kyselyitä.
Tutkimuksissa selvisi, että generatiivista tekoälyä on helppo käyttää apuna markkinointiviestinnässä. Sen avulla saa uusia ideoita, ajatuksia ja näkökulmia ja on hyvä apuri, sparraaja ja työkaveri. Meitä ihmisiä tarvitaan yhdessä tekoälyn kanssa tuottamaan luovaa sisältöä.
Tutkimuksen teoriaosuudessa keskitytään kolmeen teemaan sosiaaliseen media markkinointiviestinnässä, tekoälyyn ja sen työkaluihin sekä siihen miten generatiivista tekoälyä voidaan käyttää markkinointiviestinnässä. Teoriaosuuteen on käytetty ammatillista kirjallisuuta, aiheita käsitteleviä artikkeleita, verkko-oppaita ja tehtyjä kyselyitä.
Tutkimuksissa selvisi, että generatiivista tekoälyä on helppo käyttää apuna markkinointiviestinnässä. Sen avulla saa uusia ideoita, ajatuksia ja näkökulmia ja on hyvä apuri, sparraaja ja työkaveri. Meitä ihmisiä tarvitaan yhdessä tekoälyn kanssa tuottamaan luovaa sisältöä.