Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kyselylomakkeen laatiminen nuorten tuetun asumisen asiakkaille : palvelun laadun kehittämisen tukeminen

Papunen, Janita; Kemppainen, Jaana (2025)

 
Avaa tiedosto
Papunen_Kemppainen.pdf (2.623Mt)
Lataukset: 


Papunen, Janita
Kemppainen, Jaana
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817228
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee sosiaalipalvelun laatuun vaikuttavista tekijöistä sekä laadun kehittämistä. Opinnäytetyön tavoitteena oli auttaa Etelä-Karjalan hyvinvointialueen Myllymäen nuorten asuntojen toimintayksikköä tulevaisuudessa selvittämään ja kehittämää palvelun laatua asiakaspalautteen avulla. Tarkoituksena oli luoda työvälineeksi Webropol-asiakaspalautekysely, palvelun laadun kehittämisen tueksi. Asiakkaille suunnatun kyselylomakkeen tarkoituksena on tukea ja edistää asiakkaiden osallisuutta ja vaikuttamismahdollisuuksia palvelun kehittämiseen.

Toteutettavan sosiaalipalvelun laatua tulisi selvittää, jotta palvelua voidaan kehittää. Palvelun laatua on kuitenkin haastava yksiselitteisesti määritellä, sillä se koostuu useista objektiivisista tekijöistä sekä subjektiivisesta kokemuksesta. Palveluiden laatuun vaikuttaa tuotettavan palvelun saatavuus, saavutettavuus ja jatkuvuus sekä asiakas osallisuus, mutta myös johtamisen laatu ja henkilöstön osaaminen, koulutus ja resurssit. Lait, omavalvonta ja laatusuositukset ovat myös yhtenä osatekijänä laadun muodostumisessa.

Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja se eteni vaiheittain lineaarisen mallin mukaisesti. Toiminnallisina menetelminä käytettiin ideariihtä sekä pilotointia. Ideariihessä osallistettiin henkilökunta kyselylomakkeen kysymysten suunnitteluun. Ideariihen vastausten sekä tietoperustan pohjalta kehitettiin kyselylomakkeen kysymykset. Kyselylomake pilotoitiin henkilökunnalla. Henkilökunta sai antaa palautetta lomakkeesta pilotointi versioon. Palautteen perusteella muokattiin varsinainen kyselylomake.

Tuotoksena syntyi Webropol-kysely Myllymäen nuorten asunnoille. Kyselylomake oli tarpeellinen toimintayksikköön. Jatkossa henkilökunnalle voisi suunnitella oman kyselyn palautteen ja palvelun kehittämisehdotuksien antamiselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste