Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Meat & Fire BBQ -tapahtuman kehittäminen asiakasprofiilien ja -polkujen avulla

Nylander, Tuuli; Saine, Mikaela (2025)

 
Avaa tiedosto
Nylander_Saine.pdf (1.716Mt)
Lataukset: 


Nylander, Tuuli
Saine, Mikaela
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817273
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona HKFoods Oyj:lle liittyen Meat & Fire BBQ -tapahtuman kehittämiseen. Toisena hyödynsaajana oli tapahtuman toinen järjestäjä Berner Oy. Tavoitteena toiminnalliselle opinnäytetyölle oli ymmärtää tapahtuman kahta eri asiakassegmenttiä; vierailijoita sekä toimihenkilöitä paremmin sekä kehittää tapahtumaa asiakaslähtöisemmäksi asiakasprofiilien sekä -polkujen avulla. Tutkimusta sekä tuotoksia varten tehtiin kyselyt tapahtumasta vuosina 2023 ja 2024 tapahtuman asiakkaille sekä tapahtuman toimihenkilöille.

Tietoperusta opinnäytetyössä on jaettuna kahteen erilliseen osaan: asiakasymmärrykseen sekä onnistuneen tapahtuman elementteihin. Asiakasymmärryksen osiossa esitellään asiakaskokemuksen määrittely, asiakaskokemuksen tärkeys, asiakaskokemuksen kehittäminen sekä asiakastutkimuksen tutkimiseen liittyvät osiot, joihin kuuluvat asiakasprofiilit sekä -polut ja palvelupolut. Toisessa osiossa onnistuneen tapahtuman elementeistä esitellään strategiset kysymykset, operatiiviset kysymykset, ruokatapahtumat, elämystuotanto, tunnelmamuotoilu sekä trendit ravintola-alalla.

Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa esitellään tehty kyselytutkimus sekä kyselyistä saadut vastaukset. Opinnäytetyön lopullisia tuotoksia ovat asiakasprofiilit sekä asiakaspolut, jotka on luotu teoriapohjan sekä kyselytutkimuksen perusteella. Asiakasprofiileissa taustatiedot on luotu kyselyiden vastausten keskiarvoista ja muihin tietoihin on tehty nostoja vastausten perusteella. Näiden avulla asiakasymmärrystä tapahtuman kahdesta eri asiakassegmentistä on mahdollista ymmärtää paremmin.

Opinnäytetyön tuotosta voivat toimeksiantajayritys sekä tapahtuman toinen järjestäjä käyttää tulevina vuosina pohjana tapahtuman kehittämiselle entistä asiakaslähtöisemmäksi. Tuotos voi auttaa heitä myös ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja toiveita paremmin. Tämän lisäksi muut samantyyppisiä tapahtumia järjestävät tahot voivat käyttää opinnäytetyön tutkimustuloksia ja tuotoksia apunaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste