Brändiuudistus yritystoiminnan tukena
Lampinen, Nea (2025)
Lampinen, Nea
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060118885
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060118885
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa brändiuudistus omalle toiminimelle yritystoiminnan tueksi. Työn tarkoituksena oli kehittää yrityksen visuaalista ja viestinnällistä ilmettä siten, että se tukee paremmin kohderyhmän tavoittamista, asiakasviestinnän vaikuttavuutta ja liiketoiminnan kasvua. Brändiuudistus sisälsi muun muassa yrityksen nimen päivittämisen, logon ja värimaailman uudistamisen, typografian ja äänensävyn määrittelyn sekä visuaalisten materiaalien suunnittelun.
Työ toteutettiin toiminnallisena työnä ja sen teoreettinen viitekehys käsittelee brändin rakentamisen peruselementtejä sekä visuaalisen ja viestinnällisen ilmeen merkitystä brändin tunnistettavuudessa ja asiakaskokemuksessa. Lopputuloksena syntyi yhtenäinen ja ajankohtainen brändikokonaisuus, joka kokoaa yrityksen ilmeen ja viestinnän selkeään muotoon ja tukee sen käytännön hyödyntämistä markkinointikanavissa.
Uudistuksen toteutus ja lopputulos vastasivat asetettuja tavoitteita. Brändi ilmentää yrityksen arvoja ja tuo esiin sen osaamista asiakaslähtöisesti ja ammattimaisesti.
Työ toteutettiin toiminnallisena työnä ja sen teoreettinen viitekehys käsittelee brändin rakentamisen peruselementtejä sekä visuaalisen ja viestinnällisen ilmeen merkitystä brändin tunnistettavuudessa ja asiakaskokemuksessa. Lopputuloksena syntyi yhtenäinen ja ajankohtainen brändikokonaisuus, joka kokoaa yrityksen ilmeen ja viestinnän selkeään muotoon ja tukee sen käytännön hyödyntämistä markkinointikanavissa.
Uudistuksen toteutus ja lopputulos vastasivat asetettuja tavoitteita. Brändi ilmentää yrityksen arvoja ja tuo esiin sen osaamista asiakaslähtöisesti ja ammattimaisesti.