Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Development of a 2D psychological game based on masks

De Miguel Parga, Marco (2025)

 
Avaa tiedosto
de Miguel Parga_Marco.pdf (11.67Mt)
Lataukset: 


De Miguel Parga, Marco
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060219027
Tiivistelmä
This thesis explores the psychological and philosophical implications of the human being in video games, drawing from Carl Jung’s theory of the persona and Arthur Schopenhauer’s concept of the world as will and representation. The study examines how video games can serve as a medium for identity exploration, self-discovery, and emotional storytelling. The practical component of this research involves the development of a 2D platformer game, where masks function as core gameplay mechanics representing different aspects of the protagonist’s psyche. Through solving challenges and interacting with the world, the player gradually reconstructs their true self. The game’s narrative is deeply rooted in psychological and philosophical concepts, aiming to create a meaningful experience that resonates with players.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste