Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Supporting Multilingual Children in Finnish Early Childhood Education & Care : A Practical Approach for Educators

Salerno, Adriana; Mohamed, Ayan; Namae, Caroline (2025)

 
Avaa tiedosto
Salerno_Mohamed_Namae.pdf (1.241Mt)
Lataukset: 


Salerno, Adriana
Mohamed, Ayan
Namae, Caroline
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060219310
Tiivistelmä
The objective of this bachelor’s thesis was to develop a practical guidebook to support multilingual children in Finnish early childhood education and care (ECEC) settings. This thesis was carried out as a developmental portfolio-based thesis, combining theoretical knowledge with practical application. The background of the thesis lies in the increasing linguistic diversity in Finnish daycares and the need for pedagogical tools that help educators foster inclusive, supportive environments for multilingual children. The development work was based on the National Core Curriculum for ECEC and relevant literature on language development, inclusion, and multicultural pedagogy. The target group for the guidebook are ECEC professionals, particularly educators working with linguistically diverse children in our working life partner’s unit.

The outcome of the thesis was a guidebook created on Canva, offering practical strategies, tips, and visual tools to support the language development, participation, and well-being of multilingual children. The guidebook can be applied in daily pedagogical practices, staff training, and professional development in multilingual daycare settings. The work promotes inclusive practices and enhances educators' cultural competence. This thesis has been conducted as a development-based thesis and in portfolio format in Bulb platform.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste