Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uusasiakashankinnan sähköpostien tekstisuunnittelu ja tekoälyn käyttö tekstisuunnitteluun

Järvinen, Sami (2025)

 
Avaa tiedosto
Jarvinen_Sami.pdf (745.8Kt)
Lataukset: 


Järvinen, Sami
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060319667
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkimustyö, joka edistää Trainers’ Housen tekstimuotoisen markkinointimateriaalin tuottamista. Tarkoituksena on löytää keinoja hyödyntää tekoälyä markkinointimateriaalin tuottamisen tehostamisessa. Tutkimusongelmana oli selvittää, miten mitataan Trainers’ Housen sähköpostimarkkinointiviestinnän tehokkuutta ja laatua sekä miten kehitetään Trainers’ Housen tekoälyn käyttöä työvälineenä uusasiakashankinnassa. Tutkimuksen näkökulmana oli sähköpostimarkkinoinnin tekstisuunnittelu ja tekoälyn hyödyntäminen sähköpostimarkkinoinnin yhteydessä.

Opinnäytetyön teoria käsittelee tekstisuunnittelua, tekoälyn mahdollisuuksia ja haasteita sekä kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen tutkimuksen yhdistämistä. Teoria on rakennettu opinnäytetyön sähköpostimarkkinoinnin teeman ympärille, jotta voidaan ymmärtää paremmin käsitteitä ja käytännön tutkimuksen tarvetta huomioon ottaen toimeksiantajan nykytila. Kvalitatiivinen tutkimuksen osuus koostui teemahaastatteluista, jotka käsittelivät tekstisuunnittelua ja tekoälyn mahdollisuuksia sen harjoittamisessa. Haastattelut toteutettiin markkinoinnin kokeneimmille ammattilaisille. Kvantitatiivinen osa tutkimusta muodostui vastaavasti sähköpostimarkkinointiin suunnatusta A/B-testauksesta, jossa tutkittiin tekoälyn mahdollisuuksia.

Tutkimustulosten pohjalta tunnistettiin tekoälyn nopeuttavan huomattavasti
tekstisuunnittelua. Tulosten avulla tunnistettiin myös haasteita sekä kehitysmahdollisuuksia tekoälyn käytön suhteen osana markkinointityötä. Konkreettisesti tutkimuksen pohjalta luotiin A4 mittainen ohjeistus tekoälyn käyttöön osana sähköpostimarkkinoinnin tekstisuunnittelua.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste