Markkinointisuunnitelma : yritys X
Mattila, Ville (2025)
Mattila, Ville
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420512
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420512
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Kokkolalaiselle yksityisiä terveyspalveluita tarjoavalle yritykselle. Yrityksen toiveesta opinnäytetyö yritys esiintyy opinnäytetyössä nimettömänä ja yritykseen viitataan opinnäytetyössä nimellä ”yritys X”. Työn tarkoituksena oli suunnitella yritykselle markkinointisuunnitelma todelliseen tarpeeseen. Opinnäytetyönä tehty markkinointi-suunnitelma koostui toimenpiteistä, joita yritys voi hyödyntää markkinoinnissaan.
Markkinointisuunnitelma on tärkeä osa yrityksen liiketoimintaa. Markkinointisuunnitelmassa pyrittiin hyödyntämään toimeksiantajayrityksen vahvuuksia sekä erityispiirteitä. Markkinointisuunnitelmassa on huomioitu yrityksen resurssit, toiveet ja mahdollisuudet toteuttaa suunnitelma.
Opinnäytetyön teoreettinen osa keskittyy markkinoinnin käsitteisiin ja toteutukseen. Tässä osassa huomioitiin myös seuranta sekä analysointi. Teoreettisen osa laadinnassa hyödynnettiin monipuolisesti kirja- ja verkkolähteitä.
Opinnäytetyön toiminnallisena osana toimi toimeksiantona toteutettu käytännönläheinen markkinointistrategia. Toimeksiantajalla oli merkittävä rooli markkinointistrategian luomisessa ja markkinointisuunnitelman toimenpiteet on suunniteltu vastaamaan yrityksen tarpeeseen ja tavoitteisiin.
Markkinointisuunnitelma on tärkeä osa yrityksen liiketoimintaa. Markkinointisuunnitelmassa pyrittiin hyödyntämään toimeksiantajayrityksen vahvuuksia sekä erityispiirteitä. Markkinointisuunnitelmassa on huomioitu yrityksen resurssit, toiveet ja mahdollisuudet toteuttaa suunnitelma.
Opinnäytetyön teoreettinen osa keskittyy markkinoinnin käsitteisiin ja toteutukseen. Tässä osassa huomioitiin myös seuranta sekä analysointi. Teoreettisen osa laadinnassa hyödynnettiin monipuolisesti kirja- ja verkkolähteitä.
Opinnäytetyön toiminnallisena osana toimi toimeksiantona toteutettu käytännönläheinen markkinointistrategia. Toimeksiantajalla oli merkittävä rooli markkinointistrategian luomisessa ja markkinointisuunnitelman toimenpiteet on suunniteltu vastaamaan yrityksen tarpeeseen ja tavoitteisiin.