Reklamaatiopalvelun laatukäsikirja Inex Partners Oy:lle
Viljas, Ninni (2025)
Viljas, Ninni
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420072
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420072
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona yritykselle Inex Partners Oy. Inex Partners Oy on SOK:n kokonaan omistama logistiikkayhtiö. Sen tehtävänä on tuottaa S-ryhmän logistiikka- ja varastointipalvelut.
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten laatukäsikirja toimii perehdytyksen tukena. Tavoitteena oli luoda Inex Partnersin tilaus- ja reklamaatiopalvelulle toimiva laatukäsikirja, joka toimii uusille työntekijöille perehdytysoppaana. Laatukäsikirja on suunnattu henkilöstön käyttöön, ja sen haluttiin toimivan apuna myös vakituisille työntekijöille heidän päivittäisessä työssään. Tavoitteena oli luoda selkeä ja helposti muokattavissa oleva kokonaisuus toimeksiantajayritykselle.
Opinnäytetyön tuloksena syntynyt laatukäsikirja sisältää asioita, joita työntekijä tarvitsee työskennellessään Inex Partners Oy:n tilaus- ja reklamaatiopalvelussa. Laatukäsikirja parantaa uusien työntekijöiden perehdytysprosessia ja selkeyttää tiimin sisäisiä toimintatapoja. Laadukas ja helposti päivitettävä dokumentti tukee myös työntekijöiden itseohjautuvuutta ja yhtenäistää toimintaa.
Laatukäsikirja viedään tiimin saataville sähköisessä muodossa, ja sen päivittäminen tapahtuu aina kun se on tarpeellista. Vastuu laatukäsikirjan päivittämisestä kuuluu tiimille sekä tiimin esihenkilölle.
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten laatukäsikirja toimii perehdytyksen tukena. Tavoitteena oli luoda Inex Partnersin tilaus- ja reklamaatiopalvelulle toimiva laatukäsikirja, joka toimii uusille työntekijöille perehdytysoppaana. Laatukäsikirja on suunnattu henkilöstön käyttöön, ja sen haluttiin toimivan apuna myös vakituisille työntekijöille heidän päivittäisessä työssään. Tavoitteena oli luoda selkeä ja helposti muokattavissa oleva kokonaisuus toimeksiantajayritykselle.
Opinnäytetyön tuloksena syntynyt laatukäsikirja sisältää asioita, joita työntekijä tarvitsee työskennellessään Inex Partners Oy:n tilaus- ja reklamaatiopalvelussa. Laatukäsikirja parantaa uusien työntekijöiden perehdytysprosessia ja selkeyttää tiimin sisäisiä toimintatapoja. Laadukas ja helposti päivitettävä dokumentti tukee myös työntekijöiden itseohjautuvuutta ja yhtenäistää toimintaa.
Laatukäsikirja viedään tiimin saataville sähköisessä muodossa, ja sen päivittäminen tapahtuu aina kun se on tarpeellista. Vastuu laatukäsikirjan päivittämisestä kuuluu tiimille sekä tiimin esihenkilölle.