WüCON-asiakastyytyväisyyskysely
Dahlbacka, Mika (2025)
Dahlbacka, Mika
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520596
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520596
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Würth Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat olivat Würth Oy:n WüCON-myymälöihin. Vaikka Würth Oy on tehnyt useita erilaisia asiakastyytyväisyyskyselyitä, suoraan WüCON-myymälöihin kohdistuvaa kyselyä ei aikaisemmin ollut toteutettu.
Teoriaosuuden ensimmäinen osa pitää sisällään tietoa toimeksiantajasta, WüCON-myymälästä ja RFID-tekniikasta. Teoriaosuuden toisessa osassa perehdytään asiakastyytyväisyyteen ja sen mittaamiseen sekä kysymysten laatimiseen ja raportointiin. Lähdemateriaalina käytettiin aiheeseen liittyviä verkkosivuja ja kirjallisuutta.
Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Käytettäväksi valittiin sähköpostitse lähetettävä kysely, joka laadittiin Webropol-ohjelmistolla. Kysely lähetettiin 12.2.2025 yhteensä 260 eri yritykselle ja kyselyn sulkeuduttua 28.2.2025 vastaajia oli 90. Kyselystä saadut vastaukset olivat pääosin positiivisia. Teoriaosuuden ja vastausten pohjalta suositeltiin toimeksiantajalle asiakastyytyväisyyskyselyn toistamista jatkossa. Myös WüCON-myymälöihin liittyvää mainontaa suositeltiin lisättäväksi.
Teoriaosuuden ensimmäinen osa pitää sisällään tietoa toimeksiantajasta, WüCON-myymälästä ja RFID-tekniikasta. Teoriaosuuden toisessa osassa perehdytään asiakastyytyväisyyteen ja sen mittaamiseen sekä kysymysten laatimiseen ja raportointiin. Lähdemateriaalina käytettiin aiheeseen liittyviä verkkosivuja ja kirjallisuutta.
Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Käytettäväksi valittiin sähköpostitse lähetettävä kysely, joka laadittiin Webropol-ohjelmistolla. Kysely lähetettiin 12.2.2025 yhteensä 260 eri yritykselle ja kyselyn sulkeuduttua 28.2.2025 vastaajia oli 90. Kyselystä saadut vastaukset olivat pääosin positiivisia. Teoriaosuuden ja vastausten pohjalta suositeltiin toimeksiantajalle asiakastyytyväisyyskyselyn toistamista jatkossa. Myös WüCON-myymälöihin liittyvää mainontaa suositeltiin lisättäväksi.