Startup-yrityksen menestystekijät : skenaariotyön, tuotekehityksen ja markkinoinnin elementit alkoholittomien juomien markkinassa
Lepistö, Timo (2025)
Lepistö, Timo
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520620
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520620
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä analysoitiin startup-yritys Into Pairingsin keskeisiä toimintoja, kuten tuotekehitystä, markkinointia ja kasvustrategioita, hyödyntämällä skenaariomenetelmiä ja teoreettisia viitekehyksiä. Työssä pyrittiin tunnistamaan ja kehittämään menestystekijöitä, jotka tukivat yrityksen kasvua alkoholittomien premium-juomien markkinoilla. Aineistona käytettiin kirjallisuuskatsausta, jonka avulla muodostettiin teoreettinen perusta alan ilmiöiden ja trendien ymmärtämiselle. Erityistä huomiota kiinnitettiin terveystrendin ja alkoholinkulutuksen laskun luomiin liiketoimintamahdollisuuksiin.
Skenaariomenetelmää soveltamalla tarkasteltiin erilaisia tulevaisuuden mahdollisuuksia ja uhkia, jotka vaikuttivat yrityksen strategisiin valintoihin. Tuotekehityksen ja markkinoinnin roolia analysoitiin osana yrityksen menestystä ja työssä esitettiin kehittämissuosituksia näille osa-alueille. Johtopäätöksissä tarjottiin käytännön ratkaisuja, jotka tukivat yrityksen kasvua ja kilpailuedun rakentumista kansainvälisessä juomateollisuudessa.
Skenaariomenetelmää soveltamalla tarkasteltiin erilaisia tulevaisuuden mahdollisuuksia ja uhkia, jotka vaikuttivat yrityksen strategisiin valintoihin. Tuotekehityksen ja markkinoinnin roolia analysoitiin osana yrityksen menestystä ja työssä esitettiin kehittämissuosituksia näille osa-alueille. Johtopäätöksissä tarjottiin käytännön ratkaisuja, jotka tukivat yrityksen kasvua ja kilpailuedun rakentumista kansainvälisessä juomateollisuudessa.