Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Huoltopalveluiden tuotteistaminen

Hyvärinen, Jonna (2025)

Avaa tiedosto
Hyvärinen_Jonna.pdf (1.010Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Hyvärinen, Jonna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060621046
Tiivistelmä
Toimeksiantajayritys Millog Oy, Lievestuoreen toimipaikka halusi tutkia ja kehittää säteilymittareiden huoltopalveluiden prosessia strategisen kumppanuuden ulkopuolisille asiakkuuksille. Tutkimuksen tavoitteena oli luoda kustannustehokas prosessi ja kilpailukykyinen huoltopalvelu.

Sisäistä prosessia selkeytettiin ja säteilymittareiden huoltopalvelu tuotteistettiin, jotta prosessista saatiin selkeä. Palvelutuotteesta luotiin osallistavalla tuotteistamisen syklillä helposti myytävä kokonaisuus, sekä hinnoittelultaan kilpailukykyinen. Viestintää prosessin eri vaiheilla kehitettiin ja palvelu kuvattiin selkeästi.

Tutkimuksellisessa kehittämistyössä tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista menetelmää. Tutkimuksellisen osuuden aineisto kerättiin prosessiin osallistuvien henkilöiden haastatteluilla. Haastattelut toteutettiin puolistrukturoituina ja avoimina haastatteluina tutkimuksen laadullisen näkökulman vuoksi.

Tuloksina saatiin selkeä sisäinen prosessi luomalla sisäinen tuotekortti henkilöstön toiminnan tueksi. Myynnin tueksi luotiin erillinen tuotekortti, millä saatiin selkeytettyä säteilymittareiden myyntiä ja ostamista. Tämä tuotekortti edellytti palvelun hinnoitteluperusteisiin syventymistä ja tarkkaa palvelunsisällön määrittelyä. Lopputulokseksi saatiin kilpailukykyinen palvelutuotekokonaisuus. Viestinnän ja tiedonjakamisen tehostamiseksi luotiin ennakkohuoltoilmoituslomake. Lomakkeen avulla kehittyi myös laitteiden seurattavuus ja jäljitettävyys. Huoltopalvelun tuotteistamisen malli on sovellettavissa muidenkin huoltopalveluiden tuotteistamiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste