Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Brändi-identiteetin luominen toimintansa alkuvaiheessa olevalle konsultointiyritykselle : Brändikäsikirja käytännön työkaluna

Palosaari, Lotta (2025)

 
Avaa tiedosto
Palosaari_Lotta.pdf (3.949Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Palosaari, Lotta
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520946
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin brändi-identiteetin merkitystä liiketoiminnassa ja laadittiin brändikäsikirja toimintansa alkuvaiheessa olevalle yritykselle. Opinnäytetyön tavoitteena oli tukea yrityksen strategisia tavoitteita, viestintää ja markkinointia luomalla selkeä ja erottuva brändi-identiteetti. Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli suunnitella ja toteuttaa brändi-identiteetti, joka kokoaa yhteen brändin strategiset ydinelementit, erottautumistekijät sekä brändin visuaaliset ja viestinnälliset ilmentymät. Toimeksiantajana toimi kiinteistö- ja rakennusalan konsultointiyritys.

Työn tietoperustassa tarkasteltiin brändin merkitystä liiketoiminnassa, brändäyksen ja brändin rakentamisen keskeisiä periaatteita sekä brändi-identiteetin eri osa-alueita. Tietoperusta toimi pohjana käytännön kehittämistyölle, jonka tavoitteena oli luoda brändi-identiteetti yritykselle. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena kehittämistyönä. Kehittämistyön menetelminä käytettiin teemahaastatteluja ja kyselyä, joilla kartoitettiin yrityksen nykytilaa ja tarpeita. Kilpailijoiden brändejä kartoitettiin benchmarking-menetelmällä.

Kehittämistyön konkreettisena tuotoksena syntyi brändikäsikirja, joka jäsentää yrityksen brändi-identiteetin sekä tarjoaa selkeät ohjeet sen soveltamiseen käytännössä. Brändikäsikirja toimii käytännön työvälineenä, joka auttaa yritystä viemään brändi-identiteetin osaksi sen viestintää, markkinointia ja kehitystyötä. Se auttaa toimeksiantajayritystä rakentamaan brändiä johdonmukaisesti eri kanavissa ja kohtauspisteissä. Brändikäsikirja vastasi toimeksiantajan tarpeisiin ja tarjoaa pohjan brändin jatkokehittämiselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste