Sisältöstrategia yritykselle TK-Balance
Salonen, Inka (2025)
Salonen, Inka
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060621044
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060621044
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä laadittiin sisältöstrategia TK-Balance-nimiselle pienelle vyöhyketerapiaa tarjoavalle yritykselle. Yritys ei ollut aikaisemmin tuottanut sisältöä suunnitelmallisesti, eikä sen verkkosivusto tai sosiaalisen median läsnäolo vastannut nykyisiä viestintätarpeita. Työn tavoitteena oli kehittää asiakaslähtöinen, konkreettinen ja resurssitehokas sisältöstrategia, joka tukee yrityksen näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja asiantuntijaroolia digitaalisessa ympäristössä.
Menetelminä käytettiin toimeksiantajayrittäjän haastattelua ja kilpailijoiden benchmarkkausta, joita täydennettiin sisältömarkkinoinnin ja strategisen viestinnän teorialla.Työssä hyödynnettiin muun muassa REAN-mallia, asiakaspersoonia, Content Pillars -rakennetta ja Hyvän sisällön kennoa.
Tuloksena syntyi käytännönläheinen sisältöstrategia, joka sisältää nykytila-analyysin, ydinviestin ja tavoitteet, asiakaspersoonat ja ostopolut, kanavavalinnat, mittarit sekä julkaisuideat. Strategia toimii pohjana yrityksen digitaaliselle viestinnälle ja tarjoaa selkeät työkalut sisällöntuotannon aloittamiseen. Jatkokehittämiseksi suositeltiin visuaalisen ilmeen kirkastamista, hakukoneoptimointia ja maksetun mainonnan tarkempaa arviointia.
Menetelminä käytettiin toimeksiantajayrittäjän haastattelua ja kilpailijoiden benchmarkkausta, joita täydennettiin sisältömarkkinoinnin ja strategisen viestinnän teorialla.Työssä hyödynnettiin muun muassa REAN-mallia, asiakaspersoonia, Content Pillars -rakennetta ja Hyvän sisällön kennoa.
Tuloksena syntyi käytännönläheinen sisältöstrategia, joka sisältää nykytila-analyysin, ydinviestin ja tavoitteet, asiakaspersoonat ja ostopolut, kanavavalinnat, mittarit sekä julkaisuideat. Strategia toimii pohjana yrityksen digitaaliselle viestinnälle ja tarjoaa selkeät työkalut sisällöntuotannon aloittamiseen. Jatkokehittämiseksi suositeltiin visuaalisen ilmeen kirkastamista, hakukoneoptimointia ja maksetun mainonnan tarkempaa arviointia.
