Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram-markkinointikampanja laskutuspalveluyritykselle Suomen Keikkalasku

Hilli, Maria (2025)

 
Avaa tiedosto
Hilli_Maria.pdf (1.777Mt)
Lataukset: 


Hilli, Maria
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060821512
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella Instagram-markkinointikampanja suomalaiselle laskutuspalveluyritykselle Suomen Keikkalasku. Tavoitteena oli kehittää kampanja ja siihen liittyvät materiaalit, joiden avulla yritys voisi kasvattaa Instagram-seuraajien määrää ja lisätä sitoutumista julkaisuihinsa. Työ tehtiin tutkimuksellisena kehittämistyönä, jonka lähtökohtana oli yrityksen todellinen tarve tehostaa sosiaalisen median markkinointiaan.
 
Työn teoreettinen viitekehys eli tietoperusta käsittelee digitaalista markkinointia ja sen merkitystä nykyaikaisessa yritystoiminnassa. Siinä tarkastellaan sosiaalisen median roolia digitaalisen markkinoinnin kanavana, sen tuomia mahdollisuuksia ja haasteitä sekä erityisesti Instagramin ominaisuuksia ja käyttömahdollisuuksia markkinoinnissa. Keskeisiä teemoja ovat kohderyhmän määrittely, sisältömarkkinointi ja seuraajien sitouttaminen.
 
Työssä käytettiin sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä. Laadullisena menetelmänä toteutettiin haastattelu toimeksiantoyrityksen perustajan kanssa, ja määrällisenä menetelmänä kyselytutkimus, jonka tarkoituksena oli selvittää kohderyhmän sosiaalisen median mieltymyksiä ja käyttötottumuksia. Kyselyyn osallistui 33 henkilöä, mikä tarjosi arvokasta tietoa kampanjan suunnittelun tueksi.
 
Lisäksi työssä tehtiin kilpailija-analyysi, jonka avulla selvitettiin keskeisten kilpailijoiden vahvuuksia ja heikkouksia sekä analysoitiin heidän sosiaalisen median markkinointitoimeenpiteitään ja niiden tehokkuutta. Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi sosiaalisen median markkinointikampanja, joka koostuu viidestä lyhytvideosta ja kahdesta mainoskuvasta. Videot tarjoavat konkreettisia vinkkejä ja vastauksia laskutuspalvelualaan liittyviin kysymyksiin. Kampanjan tavoitteena on lisätä bränditietoisuutta, kasvattaa seuraajamääriä, ja sitouttaa yleisöä samalla viihdyttäen sitä.
 
Kampanjan suunnittelu ja toteutus olivat merkittäviä yritykselle, sillä heidän nykyiset sosiaalisen median markkinointitoimeenpiteensä ovat vähäiset. Kampanjan avulla yritys voi vahvistaa brändinsä tunnettuutta ja tarjota yleisölle arvokasta sisältöä, mikä voi toimia perustana pitkäjänteiselle sosiaalisen median markkinointistrategialle tulevaisuudessa.
 
The purpose of this thesis was to plan an Instagram marketing campaign for a Finnish billing company called Suomen Keikkalasku. The goal was to develop a campaign and provide materials that would help the company grow it´s Instagram follower count and increase engagement with it´s content. This thesis was carried out as a research-based development project, based on the company´s genuine need to improve their social media marketing.
 
The theoretical part of this thesis provides an overview of digital marketing and it´s current application in business. It examines the role of social media as a digital marketing channel and explores the opportunities and challenges associated with it. Special emphasis is placed on Instagram, it’s features, and how to utilize it as part of a social media marketing strategy. Other key themes include defining a target audience, content marketing and audience engagement.
 
Both qualitative and quantitative methods were used in this thesis. For the qualitative approach, an interview was conducted with the founder of Keikkalasku, and for the quantitative method, a survey was carried out. The aim of the survey was to clarify the social media preferences and habits of the target audience. The participation of 33 respondents provided valuable insights to support the campaign planning.
 
Additionally, a competitor analysis was conducted to compare the strenghts and weaknesses of competitors, as well the effectiveness of their social media marketing activities. As the final result of this work, a social media marketing campaign consisting of five short videos and two advertisements was created. The videos offer concrete tips and answers related to the billing sector. The goal of this campaign is to strengthen brand awareness, icrease the follower count, and engange audiences while providing entertainment.
 
The development and implementation of this campaign are of significant value to the commissoning company, as their current social media marketign efforts are limited. With the help of this campaign, the company can enhance its brand awareness and provide valuable content to its audience The campaign could serve as a foundation for a long-term social media startegy in the future.  
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste