Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Ethical sourcing for apparel brands in Finland

Din, Vu Toan Tkhang (2025)

 
Avaa tiedosto
Din_VuToanTkhang.pdf (1.241Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Din, Vu Toan Tkhang
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921745
Tiivistelmä
As the sustainability aspect in the clothing industry is becoming increasingly important, this study aims to identify the strategies, main challenges, and industry standards that serve as fundamental for ethical practices. In addition, the study examines consumer demands, regulatory influences, and prospects that will shape ethical purchasing in Finland.

The analysis is conducted using qualitative data collection and inductive data analysis. Five Finnish clothing brands were interviewed regarding their ethical perspectives, implications, and future foresight. Furthermore, the theoretical framework supporting the study covers relevant concepts related to responsible material sourcing, transparency, and traceability.

The results show that an ethical approach is a core value in the Finnish clothing industry, as it serves as a competitive advantage, enhances brand reputation, and fosters consumer trust. In terms of transparency and traceability, it remains an obstacle in the globalized supply chain. Nevertheless, Finnish brands are exploring various circular economy initiatives for recycling and upcycling, engaging consumers in sustainable activities.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste