Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma : Case: Pori Cup

Piisi, Antti (2025)

Avaa tiedosto
Piisi_Antti.pdf (44.62Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Piisi, Antti
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061021904
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä luotiin markkinointiviestintäsuunnitelma juniorijalkapalloturnaus Pori Cupille. Pori Cupin järjestää ja omistaa FC Jazz juniorit ry, joka toimi opinnäytetyön toimeksiantajana.

Tavoitteena oli tehdä selkeä ja kustannustehokas markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka turnauksen henkilöstön olisi helppo toteuttaa pienillä resursseilla. Uudella markkinointiviestintäsuunnitelmalla halutaan kasvattaa turnauksen osallistujamäärää ja lisätä tietoisuutta jalkapalloyhteisössä.

Työn teoriaa haettiin kirjallisuudesta ja verkkolähteistä. Teoriaosuudessa käytiin läpi työn rajauksen perusteet, markkinointiviestinnän keinot, opinnäytetyön kannalta oleellisimmat viestintäkanavat sekä markkinointiviestintäsuunnitelman suunnitteluprosessi. Teorian tueksi tietoa saatiin kilpailija-analyysillä jalaadullisella tutkimuksella, eli teemahaastattelujen avulla. Haastatteluihin osallistui toimeksiantajan henkilöstöä, sekä yksi ulkopuolinen asiantuntija.

Teorian ja haastattelujen pohjalta toimeksiantajalle luotiin markkinointiviestinnän suunnitelma, vuosikello sekä graafinen ohjeistus. Suunnitelma pitää sisällään turnauksen markkinointiviestinnän nykytilan, tavoitteet sekä strategiat, joilla pyritään lisäämään turnauksen kasvua. Toteuttamiskeinojen tueksi luotiin markkinointiviestinnän vuosikello, jonka avulla toimeksiantajan henkilöstö voi suunnitella viestinnän aiheita kuukausitasolla. Visuaalista ilmettä haluttiin uudistaa uuden markkinointiviestinnän yhtenäistämiseksi, joten toimeksiantajalle luotiin graafinen ohjeistus, mikä pitää sisällään uuden logon, typografian, värimaailman sekä viestintämateriaalit.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste