Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Rättyän Sapuska Ky:n asiakkaiden asiakastyytyväisyys ja ostokäyttäytyminen

Puranen, Miia (2007)

Avaa tiedosto
Puranen_Miia.pdf (4.616Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Puranen, Miia
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061022083
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä toimii nivalalainen ravintola-alan yritys Rättyän Sapuska Ky, joka on toiminut jo vuodesta 1986. Opinnäytetyön tavoitteena on kartoittaa Sapuskan asiakastyytyväisyyttä sekä selvittää Rättyän Sapuska Ky:ssa asioivien yksityisten asiakkaiden ja yritysasiakkaiden asiakasprofiili, jolloin voidaan selvittää toiminnassa mahdollisesti ilmenevät puutteet ja mahdolliset parannusehdotukset. Tutkimuksessa pyrittiin saamaan vastaus seuraaviin alaongelmiin: Millaisia palveluominaisuuksia ravintola Sapuskan asiakkaat arvostavat? Millainen käsitys ravintola Sapuskan asiakkailla on Sapuskan tuotteista? Mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaiden ostopaikan valintaan? ja Millaisia ravintola Sapuskan asiakkaat ovat? Teoriaosiossa käsiteltäviä aiheita ovat asiakastyytyväisyys, ostokäyttäytyminen, palvelu ja mielikuva.

Tutkimusmenetelmänä käytin kvantitatiivista eli määrällistä menetelmää. Yritysasiakkaille tutkimus toteutettiin kirjekyselynä. Yksityiset asiakkaat puolestaan täyttivät kyselyn Sapuskassa. Kyselylomake koostui strukturoiduista vastausvaihtoehdoista ja yhdestä avoimesta vastausvaihtoehdosta. Kyselylomakkeista 47 lähetettiin yritysasiakkaille ja loput 200 jätettiin Sapuskaan yksityisten asiakkaiden täyte}.täväksi. Tutkimus toteutettiin 17.4. ja 2.5.2007 välisenä aikana. Lisäksi yksityisille asiakkaille annettiin vielä viikko tämän jälkeen vastausaikaa. Vastausprosentiksi muodostuivat 47 % (yritysasiakkaat) ja 53 % (yksityiset asiakkaat).

Tutkimusten pohjalta voidaan päätellä, että Rättyän Sapuska Ky:n asiakkaat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä Sapuskan toimintaan. Eri ominaisuuksia mitattaessa Sapuska sai hyvät arvot. Tulosten mukaan suurin osa yksityisistä asiakkaista oli kotoisin Nivalasta. Oulaisista asioivien osuus oli puolestaan pienin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste