Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lyhytvideot osana yrityksen markkinointia : case: Mukkulan Kartano

Kumpula, Milla (2025)

 
Avaa tiedosto
Kumpula_Milla.pdf (27.40Mt)
Lataukset: 


Kumpula, Milla
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061022202
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle käytännönläheinen ohjeistus sosiaalisen median lyhytvideoiden tuottamiseen, osaksi yrityksen markkinointia. Toimeksiantaja eli Mukkulan Kartano on kokoushotelli ja tilausravintola Lahdessa. Tavoitteena oli laatia Instagram-tilille lyhytvideostrategia ja -konseptit, joiden avulla yritys voi aloittaa tavoitteellisen videotuotannon. Tarkoituksena oli auttaa kehittämään videoita, joiden rakenne ja sisältö on laadukas. Lyhytvideostrategian avulla halutaan kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja myyntiä.

Toiminnallinen opinnäytetyö muodostuu raportin teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta, sekä erillisestä Lyhytvideostrategia-tiedostosta. Teoreettisessa viitekehyksessä tarkasteltiin sisältömarkkinointia, sosiaalisen median käsitettä ja käyttöä, Instagramia, lyhytvideoita, sekä lyhytvideostrategian suunnittelua. Erityisesti keskityttiin lyhytvideoiden rakenteen ja tehokeinojen selvittämiseen. Toiminnallisessa osuudessa laadittiin lyhytvideostrategia, joka muodostettiin perehtymällä toimeksiantajan nykytilanteeseen, asiakkaisiin ja kilpailijoihin. Perehtymisessä hyödynnettiin toimeksiantajan haastattelua ja sosiaalisen median tilien tarkastelua. Analyysin perusteella määriteltiin lyhytvideokonseptien kohderyhmät, tavoitteet ja sisältöideat.

Lopputuloksena laadittiin erillinen Lyhytvideostrategia-tiedosto, jossa tiivistettiin kohderyhmät, tavoitteet, mittarit, sisältösuunnitelma, sekä jakelu ja seuranta. Sisältösuunnitelmassa ideoitiin yksittäisiä sisältöjä, sekä kolme lyhytvideokonseptia, joiden videoille laadittiin käsikirjoitukset.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste