Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vuosikello sosiaalisen median markkinoinnin työkaluksi

Aalto, Eerika (2025)

 
Avaa tiedosto
Aalto_Eerika.pdf (422.4Kt)
Lataukset: 


Aalto, Eerika
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061122354
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimiva sosiaalisen median markkinoitisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Toimeksiantajayritys oli suurehkossa kaupungissa sijaitseva hotelli, jossa tuotettiin majoituksen lisäksi esimerkiksi kokous- ja ravintolapalveluja. Hotellin asiakaskunta oli tunnistettu laajaksi, koostuen vapaa-ajan matkustajista, työ-/liikematkustajista sekä näiden kahden muodon yhdistäjistä. Asiakkaina olivat yksin matkus-tavat, pariskunnat, lapsiperheet ja työyhteisöt. Toimeksiantaja on tässä opinnäytetyössä käsitteellä ”Yritys X”. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma tehtiin toimeksiantajan toiveita ja tavoitteita ajatellen. Yrityksen tavoitteena oi saada toteutettavissa oleva sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, jossa otettaisiin huomioon yrityksen käytettävät resurssit sekä erityiset toiveet vaivattomasta toteuttamistavasta.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu markkinointia, digimarkkinointia ja sosiaalista mediaa käsittelevistä sisällöistä. Toimeksiantajan kannalta oleellisimmat sosiaalisen median kanavat otettiin mukaan teoriaosuuteen.

Benchmarking eli vertailuanalyysi on opinnäytetyössä käytetty tutkimusmenetelmä. Vertailua tehtiin viiden eri toimeksiantajan kilpailuyrityksen kohdalla. Vertailtavia kohteita olivat esimerkiksi aktiivisuus, lounaiden markkinointi sekä muiden hotellin tarjoamien palveluiden markkinointi. Vertailua tehtiin sekä tietyltä aiemmalta ajanjaksolta että reaaliaikaisesti seuraamalla. Benchmarkingia hyödyntäen etsittiin toimivia käytäntöjä omassa digimarkkinointisuunnitelmassa käytettäväksi sekä tapoja, joilla on mahdollista erottua muiden kilpailijoiden joukosta.

Opinnäytetyön tuotoksena tehtiin vuosikello, joka voitaisiin ottaa käyttöön kesäkuusta 2025 alkaen. Vuosikellon tavoite oli auttaa säännöllistämään markkinointia sekä selkeyttää markkinointia toteuttaville työntekijöille yrityksen toiminnan markkinoinnin tavoitteita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste