Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiteknologiat ja sisältötyökalut digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa

Viitanen, Hanna (2025)

Avaa tiedosto
Viitanen_Hanna.pdf (1.336Mt)
Lataukset: 


Viitanen, Hanna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061723188
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa käytettävien sisältötyökalujen merkitystä ja toimivuutta sisältösuunnitteluprosessissa. Kehittämistehtävän tavoitteena oli tunnistaa parhaita tapoja toteuttaa markkinoinnin suunnittelua entistä tehokkaammin, luotettavammin ja tuloksellisemmin. Aihe valikoitui markkinoinnin ja mainonnan toimistoissa työskennellessä yhteisten kokemusten kautta siitä, että erilaisia digitaalisen sisältösuunnitteluun käytettäviä teknologioita on tarjolla hyvin runsaasti, usein jopa liikaa.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu markkinointistrategian selventämisestä sekä kahdesta muusta kokonaisuuden muodostavasta pääteemasta. Sisältömarkkinoinnin käsitteiden tarkastelu ja sisältösuunnitteluprosessin vaiheiden avaaminen. Markkinointiteknologioiden osalta tietoperusta käsittelee työkalujen ominaisuuksiin ja hankintaan vaikuttavia tekijöitä. Kokonaisuuteen on käytetty laajasti alan kirjallisuutta ja artikkeleita. Opinnäytetyön tutkimuksellinen osa koostuu määrällisenä tutkimuksena tehdystä kyselytutkimuksesta. Kysely toteutettiin syyskuussa 2023.

Tutkimustuloksista selviää, että vastaajat kokevat suurimmilta osin hyötyvänsä työssään käyttämistään markkinointiteknologiosta. Kuitenkin työkalujen päivittäisessä käytössä kohdataan monenlaisia haasteita. Liian monen työkalun käyttö hidastaa, ja osin jopa hankaloittaa työntekoa. Vastauksista selviää investointien hinnan vaikuttavan hankintoihin. Markkinoiden kokonaisvaltaisimmat ratkaisut ovat kustannuksiltaan toisten ulottumattomissa. Työkalut tuovat yritykselle kilpailuetua, mutta niitä ei hyödynnetä tehokkaasti koko organisaatiotasolla. Tulosten perusteella ehdotettiin suunnitelmaa työkalujen tehokkaampaan käyttöön koko organisaatiotasolla paremman työmotivaation ja asiakaskokemuksen takaamiseksi. Toimivimmat työkalut ovat niitä, jotka tunnetaan parhaiten ja niitä osataan käyttää oikein.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste