Markkinointimateriaalin luominen : esimerkkinä Ari Kokkonen Gee-Voima KY
Lahti, Mia-Mariia (2007)
Lahti, Mia-Mariia
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025062323406
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025062323406
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä oli lähtökohtana suunnitella markkinointibrändi kehonrakennustuotteiden maahantuontiin erikoistuneelle yritykselle Gee-Voima KY:lle. Yrityksen omistaa Ari Kokkonen Kuopiossa. Työn tavoitteena oli toteuttaa tuotekuvasto brändin tavoittelemista varten.
Opinnäytetyön teoreettisena taustana oli vertailututkimus, jossa analysoitiin kehonrakennusta harrastaville ihmisille suunnattua tuotemarkkinointia 80-luvun puolivälistä nykypäivään saakka.
Tutkimusaineistona olivat suomalaisen Bodaus-lehden numerot vuosilta 1986, 1996 ja 2006 sekä amerikkalaisen Flex-lehden numero vuodelta 2006. Jokaisesta lehdestä valittiin yksi lisäravinnemainos, josta analysoitiin sen visuaalista ilmettä, kuten typografiaa, värimaailmaa ja kuvitusta. Teoriaosuudessa analysoitiin myös mm. sitä, kuinka kehonrakennustuotteiden markkinointi on muuttunut vuosikymmenten aikana, mitä vakiintuneita brändejä alalta löytyy sekä sitä, millainen on mainonnan kohderyhmä.
Opinnäytetyön teoreettisena taustana oli vertailututkimus, jossa analysoitiin kehonrakennusta harrastaville ihmisille suunnattua tuotemarkkinointia 80-luvun puolivälistä nykypäivään saakka.
Tutkimusaineistona olivat suomalaisen Bodaus-lehden numerot vuosilta 1986, 1996 ja 2006 sekä amerikkalaisen Flex-lehden numero vuodelta 2006. Jokaisesta lehdestä valittiin yksi lisäravinnemainos, josta analysoitiin sen visuaalista ilmettä, kuten typografiaa, värimaailmaa ja kuvitusta. Teoriaosuudessa analysoitiin myös mm. sitä, kuinka kehonrakennustuotteiden markkinointi on muuttunut vuosikymmenten aikana, mitä vakiintuneita brändejä alalta löytyy sekä sitä, millainen on mainonnan kohderyhmä.