Tunnettuustutkimus Sähköliike Tekno Oy:lle
Honkaniemi, Saija (2007)
Honkaniemi, Saija
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025062723531
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025062723531
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Sähköliike Tekno Oy:n tunnettuutta sen markkina-alueella. Kokkolassa suoritettiin kuluttajille kysely, jonka tuloksien perusteella analysoitiin yrityksen tunnettuutta verrattuna muihin alan yrityksiin. Tunnettuuden lisäksi selvitettiin asiakkaiden mielikuvia yrityksestä ja sen palveluista sekä sitä, mistä asiakkaat ovat saaneet tietoa yrityksestä. Tutkimustulosten pohjalta on pohdittu Sähköliike Tekno Oy:n imagoympäristöä ja mietitty toimenpiteitä nykytilanteen parantamiseksi.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa paneuduttiin yrityksen tunnettuuteen, sen tasoihin ja tunnusmerkkeihin. Samoin käsiteltiin mainetta, imagoa ja brändiä, jotka kaikki vaikuttavat yrityksen tunnettuuteen. Mielikuvien ja niihin vaikuttavien tekijöiden pohtiminen oli olennainen osa tutkimuksen analysointia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa Sähköliike Tekno Oy:lle tietoa yrityksen tunnettuudesta tällä hetkellä. Tulosten, analysoinnin ja pohdintojen avulla yritys voi suunnitella jatkotoimenpiteita tilanteen parantamiseksi tai ylläpitämiseksi.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa paneuduttiin yrityksen tunnettuuteen, sen tasoihin ja tunnusmerkkeihin. Samoin käsiteltiin mainetta, imagoa ja brändiä, jotka kaikki vaikuttavat yrityksen tunnettuuteen. Mielikuvien ja niihin vaikuttavien tekijöiden pohtiminen oli olennainen osa tutkimuksen analysointia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli antaa Sähköliike Tekno Oy:lle tietoa yrityksen tunnettuudesta tällä hetkellä. Tulosten, analysoinnin ja pohdintojen avulla yritys voi suunnitella jatkotoimenpiteita tilanteen parantamiseksi tai ylläpitämiseksi.